ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: وضعیت حقوق بشر در کره شمالی بهتر نشده است

رهبر کره شمالی وعده بهبود زندگی مردم کشورش را داده اما اکنون سازمان ملل می‌گوید نشانه‌ای از این بهبود دیده نمی‌شود و «کل کشور یک زندان است».

سازمان ملل می‌گوید به‌رغم تلاش‌های جهانی یک ساله اخیر و وعده اصلاحات اقتصادی از سوی رهبران کره شمالی، وضعیت حقوق بشر در این کشور فاجعه‌بار است.

عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، توماس کوینتانا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری کره شمالی که ورود او به این کشور از سوی پیونگ‌یانگ ممنوع اعلام شده، در چارچوب پرونده‌ای که قرار است در ماه مارس آینده در شورای حقوق بشر سازمان ملل به بحث گذاشته شود، این هفته به کره جنوبی سفر کرد.

کوینتانا در یک نشست خبری در سئول با اشاره به این‌که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وعده توسعه اقتصادی و بهبود زندگی مردم کشورش داده، گفت یافته‌های اولیه نشان می‌دهند که این تلاش‌ها به بهبود زندگی بسیاری از مردم منجر نشده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: «واقعیت این است که با تمام تحولات مثبتی که جهان در سال گذشته شاهد آن بود، بسیار تأسف‌آور است که واقعیت حقوق بشر در این کشور تغییری نکرده و همچنان [وضعیت ناگوار آن] بسیار جدی است.»

به‌گفته کوینتانا «در تمامی زمینه‌های مربوط به بهره‌مند شدن از حقوق اقتصادی و اجتماعی، از جمله بهداشت، مسکن، آموزش و پرورش، تأمین اجتماعی، اشتغال، غذا، آب و بهداشت، بخش بزرگی از جمعیت این کشور همچنان محروم است.»

کره شمالی نقض حقوق بشر در کشور خود را رد می‌کند و معتقد است طرح این مسئله در جامعه جهانی با انگیزه سیاسی برای انزوای این کشور صورت می‌گیرد.

موضوع حقوق بشر در مذاکرات یک سال اخیر بین کره شمالی و آمریکا و کره جنوبی آشکارا نادیده گرفته شد و موضوع اصلی گفت‌وگوها به برنامه هسته‌ای کره شمالی محدود ماند.

اما در ماه دسامبر گذشته آمریکا سه مقام کره شمالی را که یکی از آن‌ها از دستیاران اصلی کیم جونگ اون است، به اتهام نقض فاحش حقوق بشر و اعمال سانسور مورد تحریم قرار داد.

پس از اعلام این تحریم‌ها، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای هشدار داد که این اقدامات می‌تواند منجر به بازگشت «تبادل آتش» بین دو کشور شود و روند خلع سلاح کره شمالی را برای همیشه مسدود کند.

کینتانا با بیان این‌که «هیچ اطلاعات خاصی» در مورد آسیب احتمالی تحریم‌های جهانی علیه کره شمالی ندارد، گفت تحریم‌ها کل اقتصاد کره شمالی را هدف قرار داده‌‌ و مسائلی در مورد تأثیر احتمالی آن‌ها بر زندگی عموم مردم مطرح کرده‌اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری کره شمالی به پیام سال نو کیم جونگ اون که بر ضرورت بهبود استانداردهای زندگی اشاره کرده بود استناد کرد و گفت این اعترافی نادر به مشکلات اقتصادی و اجتماعی است که بسیاری از مردم کره شمالی با آن‌ها مواجه هستند.

توماس کوینتانا گفت سازمان ملل ادامه استفاده از اردوگاه‌های زندانیان سیاسی با «هزاران زندانی» را تأیید کرده است. او به نقل از یکی از منابع خود افزود: «کل کشور یک زندان است.»

به‌گفته نماینده سازمان ملل، شاهدانی که به‌تازگی کره شمالی را ترک کرده‌اند، در معرض تبعیضات گسترده، استثمار در کار و فساد روزمره قرار دارند.

کوینتانا می‌گوید، همچنین کسانی که از کره شمالی به چین می‌گریزند با «بدرفتاری مداوم و شکنجه» روبه‌رو شده و توسط مقامات چینی به کره شمالی بازگردانده شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز در ماه نوامبر گذشته (آبان‌ماه) در گزارشی ۸۶ صفحه‌ای نسبت به نقض گسترده حقوق بشر در کره شمالی و وضعیت زنان ابراز نگرانی کرد. در این گزارش آمده بود که خشونت جنسی در کره شمالی به‌عنوان بخشی از زندگی روزانه زنان «پذیرفته شده است» و حکومت کره شمالی در مورد شکایت‌های مرتبط با خشونت جنسی تحقیق نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.