ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجلاس رهبران جهان در لهستان با توجه ویژه به نقش ایران در خاورمیانه

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: هدف از برگزاری اجلاس لهستان این است که نقش «بی‌ثبات‌کننده ایران» در خاورمیانه حنثی شود. حکومت بشار اسد بخشی از مذاکرات است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در حال سفر به چند کشور در خاورمیانه است، در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه فاکس‌نیوز در قاهره اعلام کرد که فوریه ۲۰۱۹ ایالات متحده آمریکا در لهستان اجلاسی در سطح بین‌المللی برای گسترش ثبات و آزادی در خاورمیانه برگزار می‌کند. ایران در مرکز توجه این اجلاس قرار دارد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت اجلاس لهستان برای ثبات و آزادی در خاورمیانه با توجه ویژه به ایران در ۱۳ و  ۱۴ فوریه در دو روز پیاپی برگزار می‌شود. به گفته مایک پمپئو «کشورهایی از آسیا، آفریقا، چند کشور غربی از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه در این اجلاس شرکت می‌کنند. هدف از برگزاری این اجلاس این است که نقش «بی‌ثبات‌کننده ایران» در خاورمیانه حنثی شود.

اقدام به برگزاری یک اجلاس بین‌المللی با توجه ویژه به نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی تازه‌ترین ابتکار آمریکا در سطح جهانی برای اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران است. مایک پمپئو مه ۲۰۱۸ شرط‌های دوازده‌گانه‌ای برای پایان تحریم اقتصادی ایران مقرر کرد. این شرط‌ها ناظر بر نفوذ جمهوری اسلامی در عراق و سوریه و یمن و لبنان، نظارت بر برنامه موشکی ایران و توقف برنامه هسته‌ای این کشور است.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز اعلام کرد که حکومت بشار اسد بخشی از مذاکرات در اجلاس لهستان است:

«ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که وقتی گفت‌وگوهای سیاسی آغاز می‌شود، همه گزینه‌ها مطرح هستند. امیدواریم بازیگران بد در منطقه، ایرانی‌ها و روس‌ها را همراه با رژیم اسد و تمامی افراد ذی‌نفع در آنجا [سوریه] بر سر میز مذاکره بیاوریم تا درباره شکل ساختاری که سوریه پس از یک جنگ داخلی باید داشته باشد، گفت‌وگو کنند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت در نهایت این مردم سوریه‌اند که رهبری این کشور را تعیین می‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا دسامبر ۲۰۱۸ با اعلام پیروزی بر داعش، دستور خروج ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی از خاک سوریه را صادر کرد. متحدان آمریکا، از جمله عراق از تصمیم غیرمنتظره ترامپ خشنود نیستند. وزیر خارجه آمریکا اکنون در سفرش به خاورمیانه در تلاش است سیاست ترامپ در خاورمیانه را به شرکای آمریکا در منطقه توضیح دهد و آن‌ها را توجیه کند. وزیر خارجه آمریکا بعد از سفر به اردن و عراق عصر روز گذشته وارد قاهره شد. پمپئو به عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان و کویت هم سفر می‌کند.

روز گذشته (پنجشنبه) وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه آمریکایی قاهره درباره سیاست‌های آمریکا در قبال ایران سخنانی ایراد کرد. در این سخنان تأمین امنیت اسرائیل در مرکز توجه پمپئو قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.