ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در آسمان دمشق

سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه دست‌کم ۸ «هدف متخاصم» را در آسمان دمشق منهدم کرد. حمله اسرائیل فقط چند ساعت بعد از آغاز عقب‌نشینی آمریکا از سوریه انجام شد.

خبرگزاری دولتی سانا گزارش داده که شامگاه جمعه ۲۱ دی/ ۱۱ ژانویه سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه دست‌کم ۸ «هدف متخاصم» را در آسمان دمشق منهدم کرده است.

عکس: آرشیو

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده انفجار در آسمان دمشق را نشان می‌دهد. ارتش اسرائیل این گزارش‌ها را تأیید نکرده اما خبرگزاری سانا گزارش داده که جنگنده‌های اسرائیلی از منطقه «انگشت جلیله» در شمال سوریه منطقه‌ای در مجاورت فرودگاه دمشق را موشک هدف قرار داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرده که علاوه بر فرودگاه، منطقه الکسوه نیز هدف موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته. شبکه المنار وابسته به حزب‌الله لبنان از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان این کشور خبر داده است.

روز گذشته (جمعه) ارتش آمریکا اعلام کرد که خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه آغاز شده است. حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اطراف فرودگاه دمشق و به منطقه الکسره فقط چند ساعت بعد از اعلام این خبر اتفاق افتاد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار و گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو در برزیل اعلام کرد ایالات متحده از اسرائیل برای مقابله با حضور نظامی ایران در سوریه همچنان حمایت می‌کند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ نیز در سفرش به اسرائیل بر همین معنا تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی که پنجشنبه گذشته در دانشگاه آمریکایی قاهره درباره سیاست‌های راهبردی آمریکا در خاورمیانه با توجه ویژه به امنیت اسرائیل ایراد کرد با صراحت گفت تا وقتی که حتی یک سرباز ایرانی در سوریه حضور دارد، آمریکا از تلاش‌های خود برای قطع نفوذ جمهوری اسلامی در این کشور دست برنمی‌دارد. قرار است در ماه فوریه اجلاسی هم در سطح بین‌المللی در لهستان برای بررسی نفوذ ایران در خاورمیانه برگزار شود.

کمتر از یک ماه قبل حمله همزمان با فرود یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ایران به فرودگاه دمشق، جنگنده‌های اسرائیلی این منطقه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند. در آن زمان هم سامانه دفاع موشکی سوریه موفق شده بود این حمله را رهگیری کند. با این‌حال در فرودگاه دمشق صدای چند انفجار شنیده شده بود. مقامات دولت سوریه اعلام کرده بودند که این حمله امنیت پرواز هواپیماهای مسافربری را به خطر انداخته. اسرائیل بارها ایران را متهم کرده که با هواپیماهای مسافربری، سلاح و قطعات مورد نیاز ساخت موشک را به سوریه منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    سامانۀ دقاعی رژیم اسد در هنگام حملات هوایی رژیم تورکیه به عفرین کجا بود و چرا از این فناوری برای دفاع از خاکی متعلق به سوریه می داندش استفاده نکرد؟ آیا این تکنولوژی بی مصرف در جنگ قریب الوقوع تورکیه علیه روژاوا به درد مردم بی پناه خواهد خورد؟