ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هوک: معافیت از تحریم نفتی ایران به پایان رسید

هفت کشور تاکنون از تحریم نفتی ایران معاف شده‌اند. نماینده آمریکا در امور ایران درباره احتمال تمدید معافیت‌ها سکوت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران شنبه ۲۲ دی/ ۱۲ ژانویه اعلام کرد که آمریکا دیگر به متحدان و متقاضیان خرید نفت از ایران معافیت از تحریم‌های نفتی را اعطا نمی‌کند.

برایان هوک، رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه کره جنوبی اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با مایک پمپئو، از وزیر خارجه آمریکا خواسته واشنگتن در اعمال تحریم علیه ایران «حداکثر انعطاف» را به خرج داده و سئول را از اجرای تحریم‌ها معاف کند. واشنگتن هم درخواست سئول را اجابت کرد و کره جنوبی را به مدت شش ماه از تحریم نفتی ایران معاف کرد.

ترکیه، ایتالیا، امارات، ژاپن و تایوان نیز مشمول معافیت در زمینه واردات نفت ایران شده‌اند. چین هم درخواست معافیت از این تحریم‌ها را داده است.

برایان هوک که در حال حاضر در ابوظبی به سر می‌برد، گفته است که ایالات متحده آمریکا برای ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی برخی کشورها را شامل معافیت از تحریم نفتی ایران کرده بود.

معافیت کشورهای یاد شده از تحریم نفتی ایران مه سال جاری به پایان می‌رسد. نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران درباره احتمال تمدید این معافیت‌ها سکوت کرد.

ارزیابی‌های بین‌المللی حاکی است که صادرات روزانه نفت ایران به‌خاطر تحریم‌های آمریکا از ۲/۵ میلیون بشکه به یک میلیون بشکه سقوط کرده است. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران پنجشنبه گذشته طی نشستی خبری در بغداد با ثامن الغضبان همتای عراقی خود تحریم‌های آمریکا را «غیرقانونی» دانست.

وزارت نفت اعلام کرده که در بازارهای جهانی مشتریان جدیدی یافته و به آن‌ها مخفیانه نفت می‌فروشد. ایران اخیراً در بازار بورس تهران فروش نفت به بخش خصوصی را آغاز کرده است.

وزیر نفت ایران اعلام کرده فروش این محموله‌ها توسط بخش خصوصی موفقیت‌آمیز بوده  و قرار است سه میلیون بشکه نفت نیز تا یک هفته به بخش خصوصی تحویل داده شود. قرار بود این محموله‌ها هفته گذشته در بورس به فروش گذاشته شوند، اما این میزان نفت به طور کامل در بورس عرضه نشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.