ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانادا به دختر جوان عربستانی پناهندگی داد

رهف محمد القانون فرودگاه بانکوک را به مقصد کانادا ترک کرد. جاستین ترودو اعلام کرده کانادا از حقوق زنان در سراسر جهان حمایت می‌کند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرده که به دختر ۱۸ ساله عربستانی پناهندگی می‌دهد. رهف محمد القانون فرودگاه بانکوک را به مقصد کانادا ترک کرده است. او از اوایل هفته گذشته خود را در هتل فرودگاه بانکوک پنهان کرده بود تا نگذارد او را به عربستان اخراج کنند. ترودو اعلام کرده که کانادا از حقوق بشر و حقوق زنان در سراسر جهان حمایت می‌کند و زمانی که سازمان ملل از این کشور خواسته تا به رهف پناهندگی بدهد، پذیرفته است.

رهف محمد القانون

رهف محمد القانون، روز جمعه بعدازظهر ۱۲ ژانویه سوار هواپیما شد تا به کانادا برود. او در مدتی که در بانکوک بود، با توییت‌های خود به جهان درباره وضعیتش گزارش لحظه به لحظه می‌داد. در شش روز تعداد دنبال‌کنندگان او در توییتر به ۱۰۰ هزار نفر رسید اما او روز جمعه حساب خود را به دنبال دریافت پیام‌های تهدید به مرگ موقتا بسته است.

گزارش شده که پدر او در زمانی که در بانکوک بود به این کشور سفر کرده و شکنجه و آزار او را رد کرده است، رهف حاضر به دیدار با او نشد.

رهف محمد القانون، شنبه گذشته از کویت به بانکوک سفر کرد و از همان بدو ورود در فرودگاه ماند. او گفته است می‌ترسد که در صورت بازگشت به عربستان سعودی خانواده‌اش او را بکشند. خبرگزاری «رویترز» گزارش داده بود که خانواده این دختر برای پاسخ به سوالات خبرنگاران در دسترس نبوده‌اند.

القانون با پیام نوشتاری و صوتی به رویترز گفته بود که در حین سفر خانوادگی به کویت، توانسته به تایلند فرار کند و قصد داشته از آنجا به استرالیا برود و درخواست پناهندگی بدهد اما در بانکوک بازداشت شده و به او گفته‌اند که می‌خواهند او را به عربستان سعودی بازگردانند. او به رویترز گفت که خانواده‌اش می‌خواهد او را بکشد.

القانون گفته بود به سبب «آزار فیزیکی، احساسی، و کلامی و در عین حال زندانی شدن در داخل خانه برای ماه‌ها» می‌خواهد درخواست پناهندگی دهد. او همچنین گفته که خانواده‌اش تهدید کرده‌اند مانع از ادامه تحصیلش می‌شوند.

بر اساس قانون فرهنگ و حضانت عربستان سعودی، یک زن برای کار کردن، سفر کردن، ازدواج، و حتی دریافت برخی خدمات بهداشتی، به اجازه یک عضو مرد خانواده نیاز دارد.

در سال گذشته رانندگی برای زنان در عربستان سعودی آزاد شد. با این حال آنها برای رانندگی هنوز به اجازه مرد خانواده نیاز دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.