ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری دیدار با اسماعیل بخشی را تایید کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تکیه بر روایت رسمی گفته درباره شکنجه نماینده کارگران هفت‌تپه نمی‌تواند قضاوت کند.

به‌ گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی مطهری دیدار با اسماعیل بخشی و فرزانه زیلابی وکیل او را تایید کرده و گفته که این دیدار به درخواست اسماعیل بخشی و با حضور تعدادی از اعضای فراکسیون امید صورت گرفته است. او در عین حال گفته که نمی‌تواند ادعای شکنجه او را تایید کند.

اسماعیل بخشی، کارگر معترض نیشکر هفت‌تپه که می‌گوید در دوره بازداشت ۲۵ روزه تا سر حد مرگ شکنجه شده

مطهری گفته است که ادعاهای بخشی را مبنی براینکه ماموران وزارت اطلاعات او را شکنجه کرده‌اند،‌ شنیده است:

« ایشان می‌گفت که ابتدای بازداشت که ما را به ستاد خبری وزارت اطلاعات بردند، دو ساعت آنجا بودیم و بعد از شوش ما را به اهواز انتقال دادند. ایشان می‌گفت در این دو جا یعنی در ستاد خبری در شوش و در فاصله مسیر انتقال بنده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به نوعی شکنجه کردند» در دوره بازداشت را یادم نمی‌آید که چیزی گفته باشد. ایشان بیشتر درباره همان زمان حضور در ستاد خبری وزارت اطلاعات در شوش و فاصله انتقال به اهواز تأکید داشت.»

علی مطهری مورد آنچه در دیدار با اسماعیل بخشی مطرح شده اظهار نظری نکرد و گفت که نمایندگان مجلس نمی‌توانند قضاوت معتبری در این موارد داشته باشند:

«اینجا قضاوت ما خیلی معتبر نیست. این دیگر وظیفه قوه قضائیه است که رسیدگی بکند.»

با وجود اینکه ادعای اصلی اسماعیل بخشی به شکنجه او در دوران بازداشت و بازجویی مربوط می‌شود، به‌نظر می‌رسد همچنان هیچ‌یک از مسئولان حاضر به بررسی این ادعا نیستند. تا به‌حال رئیس قوه قضائیه و رئیس دفتر رئیس جمهوری بخشی را به «شکایت» و «برخورد قانونی» تهدید کرده‌اند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه «زندان هتل نیست»، شکنجه این کارگر که در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش بازداشت شد، را به «درگیری او با بازجو» تقلیل داد که «نباید به حساب یک مجموعه اطلاعاتی گذاشته شود».

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلسی هم در ادامه همین فرایند، مدعی شد که فیلم «اعترافات» بخشی را دیده و تهدید کرد این فیلم پخش خواهد شد.

عبدالکریم حسین‌زاده، ناب رئیس فراکسیون امید و جلال میرزایی، مسئول کمیته سیاسی فراکسیون امید نیز در اظهارنظرها در مورد دیدار با بخشی، صحبت‌های او در مورد شکنجه را به «زد و خورد در حین انتقال از شوش به اهواز» تقلیل دادند و ادعا کردند که به گفته خود او در طول بازداشت با بخشی «برخورد خاصی» صورت نگرفته است.

اسماعیل بخشی، کارگر معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه که در اعتراضات صنفی کارگران این مجتمع مورد همراه با ضرب و شتم بازداشت شد گفته در طول ۲۵ روز بازداشت مورد شکنجه‌های شدید قرار گرفته است. او در  آخرین پست صفحه اینستاگرام خود بر گفته‌های پیشینش پای‌فشاری و تاکید کرده که به مردم دروغ نگفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سهیل

    علی مطهری که با موازین حقوق بشری و حقوق فرد تحت بازداشت بیگانه است به شکستگی دنده ها و غیره می گوید «به نوعی شکنجه». یک یادآوری به منظور شناخت بهتر این عقب افتاده: نامه ی تحسین مطهری از تفکیک جنسیتی قالیباف ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ نماینده مردم تهران در مجلس ضمن دفاع از اجرای طرح جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن در ادارات مختلف شهرداری تهران، از قالیباف خواست تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگیرد. انصاف نیوز

  • حقیقتگو

    واقعا" که ذات و طبیعت آخوند و آخوندزاده ازجمله مطهری ملعون همین است حقیقت را سرپوش گذاشتن و دروغ گفتن..توله آخوندمطهری برای مجلس نشینی ومنافعش هرگزنمی تواند انچه حکومت آخوندی برمردم ایران روا می کند چه شکنجه و چه اعدام باشد سخنی برعلیه آخوندسانان بگوید...توله آخوندمطهری فراموش کردند که با ستاربهشتی چکونه رفتارشده است...واقعا" آخوند و آخوندسانان نسل شیطان هستند...توله اخوند یکبار به زندن اوین برای ملاقات با زندانیان شکنجه شده گذری نکرده است...این اسلام ناب محمدی و این است فرزند آخوند مطهری که روزانه هفده رکعت نماز می خواند..واین است خدائی که به این شیاطین درعبا مجوزحکومت کردن برمردم ایران را داده است...