ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض ایران به میزبان کنفرانس صلح و امنیت خاورمیانه: کاردار لهستان احضار شد

هدف از برگزاری اجلاس صلح و امنیت خاورمیانه «خنثی کردن نقش بی‌ثبات‌کننده ایران» اعلام شده است.

وزارت خارجه ایران، ویچخ اونلت، کاردار لهستان در تهران را در اعتراض به برگزاری کنفرانس «صلح و امنیت در خاورمیانه» با میزبانی مشترک آمریکا و لهستان، فراخواند. کنفرانس «صلح و امنیت در خاورمیانه» با توجه ویژه به ایران قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه/ ۱۳ و ۱۴ فوریه در ورشو برگزار شود.

عکس از آرشیو

وزیر امور خارجه آمریکا جمعه ۱۱ ژانویه/ ۲۱ دی در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز خبر برگزاری اجلاس لهستان برای ثبات و آزادی در خاورمیانه با توجه ویژه به ایران را اعلام کرد.

به گفته مایک پمپئو «کشورهایی از آسیا، آفریقا، چند کشور غربی از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه در این اجلاس شرکت می‌کنند.» هدف از برگزاری این اجلاس این است که نقش «بی‌ثبات‌کننده ایران» در خاورمیانه خنثی شود.

روز یک‌شنبه ۱۳ ژانویه/ ۲۳ دی، در دیدار رییس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه با کاردار لهستان، اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس اعلام شد.

رییس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه گفته این «یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می‌رود لهستان از همراهی با آمریکا در برگزاری این کنفرانس خودداری کند.»

ایران بر ضرورت اقدام جبرانی فوری دولت لهستان تاکید کرده و گفته در غیر این صورت ناچار به اقدامات متقابل است.

پیش‌تر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این رویداد با انتشار پیامی در توئیتر نوشت:

«یادآوری به میزبان و شرکت‌کنندگان کنفرانس ضد ایرانی: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده یا به حاشیه رانده شده‌اند؛ و ایران قوی‌تر از همیشه است. دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.»

اقدام به برگزاری یک اجلاس بین‌المللی با توجه ویژه به نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی تازه‌ترین ابتکار آمریکا در سطح جهانی برای اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران است.

مایک پمپئو، ماه مه ۲۰۱۸ شرط‌های دوازده‌گانه‌ای برای پایان تحریم اقتصادی ایران مقرر کرد. این شرط‌ها ناظر بر نفوذ جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، یمن و لبنان، نظارت بر برنامه موشکی ایران و توقف برنامه هسته‌ای این کشور است.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز اعلام کرده بود حکومت بشار اسد بخشی از مذاکرات در اجلاس لهستان است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    نظام‌ جنایتکاری که خود محصولِ " گوادلوپ " است ، باید هم اینچنین برآشفته شود . مبادا که روزی گوادلوپ‌ ۲ برگزار شود .