ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رییس اورژانس اجتماعی: دلیل خشونت علیه کودکان گل‌فروش بی‌مسوولیتی برخی سازمان‌هاست

فردی در شهرداری کرمان دو کودک کار را مجبور به خوردن گل‌هاشان کرده. او که کارمند پپمانکاری بوده، اخراج و دستگیر شده است.

فردی در شهرداری کرمان دو کودک کار را مجبور به خوردن گل‌هایشان کرده. او که کارمند پپمانکاری بوده، اخراج و دستگیر شده است.

رییس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی ایران هم گفته این سازمان خشونت علیه کودکان گل‌فروش در کرمان را پیگیری خواهد کرد اما بی‌مسوولیتی برخی سازمان‌ها موجب بروز چنین مسائلی در جامعه شده است.

عکس از آرشیو

بر اساس فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، فردی در شهرداری کرمان دو کودک کار را مجبور به خوردن گل‌هاشان می‌کند. محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور پیگیری «رفتار غیرانسانی و تامل برانگیز» با کودکان کار در کرمان را صادر کرده است. مهران عالم زاده، شهردار کرمان اعلام کرده این اتفاق در ناحیه ۲ کرمان از سوی یکی از نیروهای پیمانکاری صورت گرفته و آن فرد اخراج شده است.

دادخدا سالاری، دادستان کرمان هم اعلام کرده که به عنوان مدعی العموم وارد موضوع شده و متهمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده است. او همچنین گفته که متهم اصلی بازداشت شده است.

رضا جعفری، رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی هم در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان مصوب سال ۱۳۸۴ در هیات دولت، گفته: «طبق این آیین‌نامه وظایف دستگاه‌ها در برابر کودکان کار و خیابان، تقسیم شده است اما برخی سازمان‌ها نسبت به این آیین‌نامه استنکاف می‌کنند و حق کودکان کار و خیابان را اعمال نمی‌کنند.»

به گفته جعفری، خشونت علیه کودکان گل‌فروش، پیامد مسئولیت پذیرنبودن سازمان‌ها در مقابل کودکان کار و خیابان است.

گزارش‌های متعددی از برخورد خشن ماموران شهرداری با کودکان کار منتشر می‌شود. در سال‌های گذشته اجرای طرح «جمع‌آوری»‌ و «ساماندهی» کودکان کار از سوی شهرداری تهران و چند نهاد دیگر، اعتراض فعالان حقوق کودک را برانگیخت. و این فعالان این طرح‌ها را یک مانور قدرت و ایجاد خشونت و ناامنی برای این بخش جامعه خوانده‌ بودند.

با وجود کاهش آمار جهانی کودکان کار، شمار کودکان کار در ایران رو به افزایش است.

دو سال پیش قرار بود با راه‌اندازی «بانک اطلاعات جامع کودکان» آمار دقیقی از تعداد کودکان خیابانی و کودکان کار در ایران تهیه شود. اما این پروژه هنوز سرانجام نرسیده است.

در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار کودک کار از طریق ۸۱ مرکز در دو بخش شبانه روزی و روزانه تحت پوشش بهزیستی هستند. گفته می‌شود این تعداد یک سوم تعداد کودکان کار در ایران است.

بر اساس برخی گزارش و آمارهای موجود از منابع رسمی و غیررسمی، کودکان کار در ایران اغلب دارای خانواده هستند. آنها بیشتر برای امرار معاش خواهران و برادران کوچک‌تر خود یا پدر و مادر بیکار یا معتادشان مجبور به ترک تحصیل و کار کردن می‌شوند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.