ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا به شرط خروج نظامی ایران از سوریه به بازسازی این کشور کمک می‌کند

برایان هوک گفته اگر با کشورهای منطقه همکاری کنیم و دیپلماسی خود را به خواست خودمان بنا کنیم، قادر خواهیم بود از شر نیروهای تحت حمایت ایران خلاص شویم. اجازه نخواهیم داد ایران همان کاری را که در لبنان کرد در سوریه هم انجام دهد.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اعلام کرده که کمک آمریکا برای بازسازی سوریه مشروط به خروج نظامی ایران از این کشور است.

برایان هوک، رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا

برایان هوک گفته: «اگر بخواهیم با کشورهای این منطقه همکاری کنیم و دیپلماسی خود را به خواست خودمان بنا کنیم، قادر خواهیم بود که از شر نیروهای تحت حمایت ایران خلاص شویم. ما اجازه نخواهیم داد ایران همان کاری را که در لبنان کرد در سوریه هم انجام دهد. ما برای رسیدن به این هدف ابزارهای زیادی داریم.»

این گفته‌ها در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که سربازان این کشور را از سوریه خارج خواهد کرد چون عملیات شکست داعش انجام شده است. منتقدان ترامپ می‌گویند داعش هنوز کاملا نابود نشده و این تصمیم مغایر اهداف سیاست منطقه‌ای دولت آمریکا از جمله حمایت از خواسته اسرائیل برای خروج کامل نظامی ایران و حزب‌الله لبنان از سوریه است.

منتقدان همچنین گفته‌اند که سوریه با ایران روابط گسترده مالی و نظامی دارد و نمی‌توان انتظار داشت که دولت سوریه رسما خواستار خروج نظامیان ایران و متحدان آنان شود.

برایان هوک اما گفته: «ما به چنین اظهارات یاس‌آوری گوش نمی‌دهیم چون اگر قرار باشد همیشه بر اساس نظر منتقدانمان عمل کنیم، فکر نمی‌کنم در سیاست خارجی به جایی برسیم.»

هوک گفته آمریکا در سوریه دیپلمات‌هایی دارد که اهرم‌های نیرومند فشار را دست دارند و این کشور هنوز در منطقه خلیج فارس حضور قابل توجه نظامی و و دیپلماتیک دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.