ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط هواپیمای بوئیگ ۷۰۷ ارتش ایران در صفادشت کرج

سخنگوی ارتش سرانجام تأیید کرد که این هواپیما به ارتش تعلق دارد. محموله آن گوشت وارداتی بوده. چندین واحد مسکونی آسیب دیده‌اند.

یک فروند هواپیمای بوئیگ ۷۰۷ در منطقه صفادشت کرج در حوالی شهریار در شهرک مسکونی زیبادشت سقوط کرد. رسانه‌های داخلی ابتدا اعلام کرده بودند که این هواپیما به قرقیزستان تعلق داشته و حامل محموله بوده. فرودگاه بیشکک قرقیزستان اما ساعتی بعد با تکذیب این خبر اعلام کرد که هواپیمای ساقط شده به هواپیمایی «پیام ایران» تعلق دارد. سرانجام امیر تقی خانی، سخنگوی ارتش اعلام کرد که هواپیما در حال انجام طرح مردم‌یاری بوده که سقوط کرده. درباره نحوه سقوط و تعداد کشته‌شدگان و مصدومان خبرهای متناقضی در خبرگزاری‌های داخلی وابسته به سپاه، قوه قضائیه و دولت منتشر شده است. پلیس آگاهی برای تأمین امنیت در محل مستقر شده است.

دوشنبه ۲۴ دی : سقوط هواپیمای بوئیگ ۷۰۷ در صفادشت کرج
دوشنبه ۲۴ دی : سقوط هواپیمای بوئیگ ۷۰۷ در صفادشت کرج

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت‌‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران از سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ در حوالی صفادشت در یک شهرک مسکونی خبر داد. این حادثه ساعت هشت و نیم صبح دوشنبه ۲۴ دی اتفاق افتاد. به گفته این مقام مسئول یک بالگرد، یک اتوبوس آمبولانس و ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

۶ تیم ارزیاب نیز به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

حسن جهانشاهلو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه گفته است هنوز از تعداد کشته‌شدگان و مصدومان در این حادثه اطلاعی در دست نیست.

برخی رسانه‌ها ادعا کردند که دو خلبان هواپیما نجات پیدا کردند اما این خبر تأیید نشد.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه گزارش داده بود که این هواپیما به خطوط هوایی قرقیزستان تعلق داشته. بعد از تیک‌اف در فرودگاه مهرآباد دچار نقص فنی می‌شود و برای فرود اضطراری به سمت فرودگاه برمی‌گردد. اما وضع هواپیما بحرانی می‌شود و به همین سبب تلاش می‌کند که در فرودگاه فتح به زمین بنشیند که دچار آتش‌سوزی شده و سقوط می‌کند. فرودگاه بیشکک قرقیزستان اما ساعتی بعد با تکذیب این خبر اعلام کرد که هواپیمای ساقط شده به هواپیمایی «پیام ایران» تعلق دارد. امیر تقی خانی، سخنگوی ارتش اعلام کرد که هواپیما در حال انجام طرح مردم‌یاری بوده که سقوط کرده.

تسنیم گزارش داده که این هواپیما ۱۰ سرنشین داشته. این خبر اما تأیید نشده است.

خبر آنلاین گزارش داد که ۱۶ جنازه از محل سقوط هواپیما خارج شده. کشته شدگان ۱۵ مرد و ۱ زن هستند. یک ویلا تخریب شد و به چند واحد مسکونی آسیب جدی وارد شده است. برخی خبرگزاری‌های داخلی ادعا کرده‌اند که واحدهای خسارت‌دیده خالی از سکنه بوده. صحت این خبر هم مشخص نیست.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه روایت دیگری از مقصد این هواپیما ارائه داده. بر اساس این گزارش مقصد هواپیمای باری ۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به فرودگاه پیام کرج بوده که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده و زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده و به دیواره فرودگاه و سپس به شهرک مسکونی برخورد کرده.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران به خبرگزاری فارس گفته «هواپیما به خانه‌های مسکونی شهرک زیبادشت کرج برخورد کرده و از ۱۶ سرنشین این پرواز تنها مهندس پرواز زنده از داخل هواپیما خارج شده است».

فارس گزارش داده که هنوز اطلاعی از سرنوشت اهالی ساختمان مسکونی در دست نیست.

برخی خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که این هواپیما حامل بار بوده است. در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از محموله هواپیمای ساقط شده منتشر شده: گوشت وارداتی از قرقیزستان.

فرمانده انتظامی استان البرز از اعزام تیم‌های پلیس به محل سقوط هواپیما به منظور تأمین امنیت خبر داد. سردار عباسعلی محمدیان به ایسنا‌ گفته است پس از اعلام حادثه سقوط هواپیما پنج تیم از یگان امداد پلیس البرز به محل اعزام شده و نسبت به برقراری و تأمین امنیت در این محل اقدام کردند. فرمانده انتظامی شهرستان فردیس و پلیس آگاهی نیز در محل مستقر شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ۱۶ افسر ارشد ارتش آنهم عمدتا حفاظت اطلاعات ارتش مامور خرید گوشت یخی بودند؟! يا به قتل رسيدند؟

    به‌عنوان‌ مثال سرتیپ دوم غفور قجاوند که تا سه ماه پیش فرمانده تیپ پشتیبانی شهید لشکری بوده، هم‌اکنون جانشین قرارگاه کمیته اقدام مشترک آجا و یا همان گروه ضربت نهاجا بوده، که با توجه به تعداد بالای افسران ارشد حفاظت اطلاعات نیروی هوایی و کل ارتش در این هواپیما، آن‌هم در یک مأموریت خارجی بعید به نظر می‌رسد فقط در این مأموریت واردات گوشت یخی مدنظر بوده باشد، ضمن آنکه گفته می‌شود خلبان این هواپیمای ارتش به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است و اشتباهاً در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است. درحالی‌که نه در فرودگاه پیام و نه در فرودگاه فتح نیروی هوایی ارتش، هیچ آشیانه و پلان هوایی وجود ندارد و این هواپیما به‌صورت طبیعی باید در فرودگاه مهرآباد و یا باند شماره ۳ که متعلق است به پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی در فرودگاه مهرآباد فرود می‌آمده، مگر اینکه مأموریت و یا محموله آن مقرر بوده دور از چشم دیگران و به‌صورت محرمانه تخلیه شود، فرودگاه فتح و فرودگاه پیام در اختیار سپاه پاسداران است.

  • مامور خرید گوشت یخی بودند؟! يا به قتل رسيدند؟

    ۱۶ افسر ارشد ارتش آنهم عمدتا حفاظت اطلاعات ارتش مامور خرید گوشت یخی بودند؟! يا به قتل رسيدند؟ بر اساس آخرین اعلام مسئولان مربوطه این هواپیما ۱۶ سرنشین و کروی پروازی داشته که ۱۵ تن از آن‌ها در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند. ساعاتی بعد با مشخص شدن نظامی بودن هواپیما و تعلقش به «ساها» بار هواپیما گوشت یخی گوسفندی اعلام شد. اما در سانحه امروز هواپیمای باری نیروی هوایی ارتش سرتیپ دوم غفور قجاوند جانشین قرارگاه کمیته اقدام مشترک آجا، سرهنگ جواد سلیمانی فرمانده حفاظت اطلاعات پشتیبانی مرکز نهاجا (دوشان تپه) سرهنگ محمدباقر ندری جمعی آجودانی نیروی هوایی، سرهنگ محمد عبدلی، جمعی حفاظت اطلاعات نهاجا، سرهنگ دوم عزیز علیزاده جمعی مرکز آموزش زبان نهاجا، سروان داود ذوالفقاری جمعی دژبان نهاجا، سروان علی افروغ امنیت پرواز نهاجا، ستوانیکم محمدرضا طاهری، ستوانیکم مصطفی محمودی و ستوانیکم سعید قاسمی جمعی گروه ضربت نهاجا، ستوانیکم جواد مرادی و ستوانیکم حمیدرضا لطفیان جمعی کمیته اقدام مشترک آجا و همچنین کارمند فریدون شیخی جمعی حفاظت اطلاعات ارتش ازجمله افرادی بوده‌اند که در این سانحه کشته‌شده‌اند. همچنین سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه جانشین پایگاه یکم شکاری تهران نیز مجروح شده است که حال وی وخیم گزارش‌ و احتمالا باید کشتە شود. پس از کتمان‌ و انکار اولیه مبنی بر ایرانی بودن و همچنین نظامی بودن هواپیما با تکذیب مقام‌های قرقیزستانی و سپس سازمان هواپیمایی کشوری، در آخر ارتش اعلام نمود که هواپیمای سانحه دیده متعلق به پشتیبانی ترابری نیروی هوایی ارتش (ساها) هست، ساعاتی بعد نیز اعلام شد هواپیمای باری این نیرو حامل ۴۰ تن گوشت یخی گوسفندی از قرقیزستان بوده است، صرف‌نظر از چرایی دخالت ارتش در واردات گوشت یخی و اینکه این محموله قانونی بوده است یا قاچاق و ارتش نیز همپای سپاه وارد بازار سیاه واردات گوشت یخی شده است، با نگاهی به رسته و درجات نظامی و جایگاهشان کمی تعجب‌برانگیز است که این حجم از افسران ارشد نیروی هوایی فقط برای حمل و یا ترانزیت گوشت یخی در هواپیما حضور داشتەاند.

  • حم کدی

    طیاره که سرخورد اندر باند چگونش سقوط شود خواند؟ قرقیز داده گوشت چه که بین راه بریان ماند؟ گرسنه و دل سوخته بیشتر باید اشک افشاند آن طیاره کرد انتحار بر پیریش هم گریاند