ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ به فکر سخت کردن فشار تحریمی بر کوبا است

دولت ترامپ در نظر دارد سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی در ۲۰ سال گذشته را علیه کوبا اعمال کند.

دولت ترامپ در نظر دارد سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی در ۲۰ سال گذشته را علیه کوبا اعمال کند.

قانونی که در سال ۱۹۶۶ وضع شده فقط به مدت یک ماه و نیم به تعلیق درآمد. با اجرا شدن این قانون سرمایه‌گذران خارجی در کوبا در معرض انواع شکایت‌های قضایی در محاکم آمریکا قرار می‌گیرند. (عکس: ترامپ هنکام امضای یکی از فرمان‌هایش. آرشیو)

بر اساس قانونی که در سال ۱۹۶۶ وضع شده، شهروندان آمریکایی حق دارند از شرکت‌هایی که از املاک مصادره شده در جریان انقلاب کوبا نفع اقتصادی می‌برند، به محاکم قضایی آمریکا شکایت ببرند. شرکت‌های اسپانیایی که اداره برخی هتل‌ها در کوبا را به عهده گرفته‌اند و همچنین شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای که برای بازسازی بندرهای کوبا سرمایه‌گذاری کرده‌اند در معرض صدها شکایت قضایی قرار دارند. از دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون برای جلوگیری از خصمانه‌تر شدن روابط بین دو کشور و در مسیر عادی‌سازی روابط فی‌مابین این قانون به اجرا درنیامده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته یک بار دیگر اجرای این قانون را به تعویق انداخت اما فقط به مدت یک ماه و نیم. تعویق قانون یاد  شده تا پیش از این هر شش ماه یک بار تمدید می‌شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تابستان گذشته در سخنانی که در فلوریدا ایراد کرد، گفت «کوبای آزاد چیزی است که به زودی به دست خواهیم آورد.»

ترامپ در آن زمان به فیدل کاسترو رئیس جمهوری سابق کوبا و کمونیسم هم حمله کرد و گفت که بهبود مناسبات در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با کوبا توافقی یک‌جانبه بوده و فقط به رژیم کوبا سود رسانده است. او از دولت کوبا خواست «انتخاباتی آزاد و دموکراتیک» برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.