ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور تازه مذاکرات ايران و آژانس اواخر ارديبهشت برگزار می‌شود

<p>علی&zwnj;اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی گفت مذاکرات تازه تهران و آژانس روزهای ۲۴ و ۲۵ ارديبشهت ۱۳۹۱ (۱۳ و ۱۴ می) در وين (پايتخت اتريش) برگزار می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سلطانيه روز جمعه هشتم ارديبهشت به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفت: &quot;در ادامه مذاکرات با آژانس پيرامون تعيين چارچوب و مداليته برای حل و فصل پرسش&zwnj;ها، توافق شد که دور بعدی گفت&zwnj;وگوها در محل نمايندگی دائم جمهوری اسلامی ايران نزد سازمان&zwnj;های بين المللی از جمله آژانس در وين، برگزار شود.&quot;</p> <p>به گفته وی &quot;اين تصميم بار ديگر عزم تهران را برای همکاری با آژانس اثبات کرد که ضمن تأييد بی&zwnj;اساس بودن ادعاها عليه ايران، صلح&zwnj;آميز بودن کليه فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای جمهوری اسلامی را نشان می&zwnj;دهد.&quot;</p> <blockquote> <p>علی&zwnj;اصغر سلطانيه: در ادامه مذاکرات با آژانس پيرامون تعيين چارچوب و مداليته برای حل و فصل پرسش&zwnj;ها، توافق شد که دور بعدی گفت&zwnj;وگوها در محل نمايندگی دائم جمهوری اسلامی ايران نزد سازمان&zwnj;های بين المللی از جمله آژانس در وين، برگزار شود</p> </blockquote> <p>ايران و آژانس بهمن و اسفند ۱۳۹۰ نيز دو دور مذاکراتی را در تهران انجام داده بودند. آژانس پس از پايان اين مذاکرات گفت تهران با درخواست بازديد از تاسيسات &quot;پارچين&quot; موافقت نکرده است.</p> <p>به گفته آژانس ممکن است در اين تأسيسات، فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای وجود داشته باشد اما ايران می&zwnj;گويد پارچين منطقه&zwnj;ای نظامی است و با فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای ارتباطی ندارد.</p> <p>در همين حال سلطانيه چندی پيش گفته بود تهران ممکن است در آينده اجازه دهد بازرسان آژانس از پارچين بازديد کنند.</p> <p>پارچين نام منطقه&zwnj;ای در جنوب شرقی استان تهران است که در شمال شرقی شهرستان پاکدشت قرار دارد.</p> <p>قدرت&zwnj;های غربی می&zwnj;گويند نگران ماهيت برنامه اتمی اين کشور و احتمال وجود &quot;ابعاد نظامی&quot; در آن هستند اما ايران می&zwnj;گويد ماهيت برنامه اتمی&zwnj;اش صرفاً &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; است.</p> <p>بر همين پايه آمريکا و کشورهای غربی در يک سال گذشته فشارها و تحريم&zwnj;ها را عليه ايران شديدتر کرده&zwnj;اند.</p> <p>تحريم بانک مرکزی و تحريم صادرات نفت ايران به اتحاديه اروپا شديدترين تحريم&zwnj;هايی است که در دو ماه گذشته عليه ايران برقرار شده است. تحريم نفت ايران از تير ۱۳۹۱ اجرا می&zwnj;شود.</p> <p>ايران در مقابل می&zwnj;گويد با وجود اين تحريم&zwnj;ها از برنامه اتمی&zwnj;اش عقب&zwnj;نشينی نمی&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

علی‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گفت مذاکرات تازه تهران و آژانس روزهای ۲۴ و ۲۵ ارديبشهت ۱۳۹۱ (۱۳ و ۱۴ می) در وين (پايتخت اتريش) برگزار می‌شود.

سلطانيه روز جمعه هشتم ارديبهشت به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفت: "در ادامه مذاکرات با آژانس پيرامون تعيين چارچوب و مداليته برای حل و فصل پرسش‌ها، توافق شد که دور بعدی گفت‌وگوها در محل نمايندگی دائم جمهوری اسلامی ايران نزد سازمان‌های بين المللی از جمله آژانس در وين، برگزار شود."

به گفته وی "اين تصميم بار ديگر عزم تهران را برای همکاری با آژانس اثبات کرد که ضمن تأييد بی‌اساس بودن ادعاها عليه ايران، صلح‌آميز بودن کليه فعاليت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد."

علی‌اصغر سلطانيه: در ادامه مذاکرات با آژانس پيرامون تعيين چارچوب و مداليته برای حل و فصل پرسش‌ها، توافق شد که دور بعدی گفت‌وگوها در محل نمايندگی دائم جمهوری اسلامی ايران نزد سازمان‌های بين المللی از جمله آژانس در وين، برگزار شود

ايران و آژانس بهمن و اسفند ۱۳۹۰ نيز دو دور مذاکراتی را در تهران انجام داده بودند. آژانس پس از پايان اين مذاکرات گفت تهران با درخواست بازديد از تاسيسات "پارچين" موافقت نکرده است.

به گفته آژانس ممکن است در اين تأسيسات، فعاليت‌های هسته‌ای وجود داشته باشد اما ايران می‌گويد پارچين منطقه‌ای نظامی است و با فعاليت‌های هسته‌ای ارتباطی ندارد.

در همين حال سلطانيه چندی پيش گفته بود تهران ممکن است در آينده اجازه دهد بازرسان آژانس از پارچين بازديد کنند.

پارچين نام منطقه‌ای در جنوب شرقی استان تهران است که در شمال شرقی شهرستان پاکدشت قرار دارد.

قدرت‌های غربی می‌گويند نگران ماهيت برنامه اتمی اين کشور و احتمال وجود "ابعاد نظامی" در آن هستند اما ايران می‌گويد ماهيت برنامه اتمی‌اش صرفاً "صلح‌آميز" است.

بر همين پايه آمريکا و کشورهای غربی در يک سال گذشته فشارها و تحريم‌ها را عليه ايران شديدتر کرده‌اند.

تحريم بانک مرکزی و تحريم صادرات نفت ايران به اتحاديه اروپا شديدترين تحريم‌هايی است که در دو ماه گذشته عليه ايران برقرار شده است. تحريم نفت ايران از تير ۱۳۹۱ اجرا می‌شود.

ايران در مقابل می‌گويد با وجود اين تحريم‌ها از برنامه اتمی‌اش عقب‌نشينی نمی‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    در این نشستها حکومت اسلام ناب قرار است تمامی شرایط غرب را بپذیرد تا شاید بماند اما غرب غیر از به قوادی بیشتر کشاند روحانیون اکتفا نخواهد کرد. مرگ بر پدر و مادر من که ما را به این روز نشاندند. تو چه می گویی!؟ رفیق؟