ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنگره جهانی علیه مجازات اعدام – قابل توجه کنش‌گران و انجمن‌های کوشنده برای “حق زندگی”

بنیاد رسانه‌ای زمانه در هفتمین کنگره جهانی مبارزه با اعدام حضور دارد و فیلم «ساعت ۵ صبح بود» این بنیاد نیز که علیه مجازات اعدام ساخته شده، در روزهای برگزاری کنگره در بروکسل به نمایش در می‌آید.

هفتمین دوره کنگره‌ جهانی علیه اعدام از روز سه‌شنبه ۲۶ فوریه/ ۷ اسفند تا روز جمعه اول ماه مارس/ ۱۰ اسفند در بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

کنگره جهانی علیه مجازات اعدام در سال ۲۰۱۹ در بروکسل برگزار می‌شود

نهادها، سازمان‌ها و افراد فعال در زمینه حقوق بشر و علاقه‌مندان به مشارکت در فعالیت‌ها علیه مجازات اعدام هنوز فرصت دارند تا از طریق این لینک برای شرکت در هفتمین کنگره مبارزه با اعدام ثبت‌نام کنند.

بنیاد رسانه‌ای زمانه نیز در هفتمین دوره کنگره جهانی مبارزه با اعدام حاضر است و فیلم «ساعت ۵ صبح بود» این بنیاد که علیه مجازات اعدام ساخته شده، در روزهای برگزاری این کنگره در بروکسل به نمایش در می‌آید.

بنا بر اعلام مسئولان برگزاری کنگره، زمان و مکان پخش این فیلم روز پنج‌شنبه ۲۸ فوریه/ ۹ اسفند از ساعت ۱۶:۱۵ تا ساعت ۱۷:۱۵ در کتابخانه کاخ اگمونت خواهد بود.

کنگره بین‌المللی ضد مجازات اعدام را نهاد «با هم علیه اعدام» (ECPM) در همکاری با «ائتلاف جهانی ضد اعدام» (WCADP) هر سه سال یک بار برگزار می‌کنند تا مخالفان اعدام را با راه‌بردهای تازه‌ الغای کامل مجازات اعدام آشنا کنند.

ششمین دوره این کنگره در سال ۲۰۱۶ در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد.

این کنگره از سال ۲۰۰۱ یکی از رویدادهای عمده‌ مبارزه برای لغو مجازات اعدام در جهان بوده است.

اعضای جامعه‌ مدنی بین‌المللی، گروه‌های سیاسی و حقوقی و فعالان حقوق بشر در روزهای برگزاری این کنگره برای تدوین راه‌بردهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و بیان اهمیت الغای کامل مجازات اعدام برای جهانی منصفانه و مترقی، با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند.

روند جهانی به سوی لغو مجازات اعدام ادامه دارد و از سال ۱۹۷۶ تاکنون از میان ۱۹۶ کشور دنیا بیش از دو سوم‌شان -یعنی ۱۴۱ کشور- مجازات اعدام را یا به طور کلی از قوانین خود حذف کرده‌اند یا در عمل آن را اجرا نمی‌کنند.

بنین و نائورو از جمله آخرین کشورهایی هستند که مجازات اعدام را در سال ۲۰۱۶ برای تمامی جرایم در قوانین خود حذف کردند. گینه نیز در همان سال این مجازات را برای قوانین عادی خود حذف کرد و آن را تنها به زمان‌های خاص یا جرایم به شدت خشن یا جدی محدود کرد.

کنگره‌ جهانی ضد اعدام در سال ۲۰۰۱ در استراسبورگ، در سال ۲۰۰۴ در مونترآل، در سال ۲۰۰۷ در پاریس، در سال ۲۰۱۰ در ژنو، در سال ۲۰۱۳ در مادرید و در سال ۲۰۱۶ در اسلو برگزار شده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.