ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بودجه ۹۸: بنزین سهمیه‌بندی می‌شود؟

کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد کرده: سهمیه بنزین به جای خودروها به مردم تعلق بگیرد. زنگنه پیشتر گفته بود: دولت با سهمیه‌بندی مخالف است.

مجلس شورای اسلامی ایران طرح سهمیه بندی بنزین در سال ۱۳۹۸ را بررسی می‌کند. نرخ بنزین در لایحه بودجه سال آینده تغییر نخواهد کرد.

بنزین دوباره سهمیه‌بندی می‌شود.

علیرضا رحیمی، عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران صبح یکشنبه ۳۰ دی از «اعلام وصول» طرح سهمیه بندی بنزین خبر داد.

دولت جمهوری اسلامی در لایحه بودجه سال آینده نرخ بنزین را ثابت و براساس قیمت سال جاری در نظر گرفته است اما براساس طرح پیشنهادی کمیسیون انرژی مجلس، نرخ بنزین برای خودرهای شخصی تنها تا سقف سهمیه ثابت خواهد بود.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی پیش از این با طرح توزیع بنزین با چند نرخ متفاوت مخالفت کرده بود، اما محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، سهمیه‌بندی بنزین برای جلوگیری از قاچاق سوخت را «ضروری» و «اجتناب‌ناپذیر» دانسته است.

به گفته پورابراهیمی، جمع‌اوری کارت‌های سوخت در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی موجب افزایش قاچاق سوخت شده است. منابع دولتی میزان قاچاق روزانه سوخت از ایران را حدود ۱۵ میلیون لیتر برآورد می‌کنند.

کاهش ارزش برابری ریال در برابر دلار که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد و در بهار و تابستان امسال شدت گرفت، قاچاق سوخت را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تعیین سهمیه برای خودروهای شخصی را ابزاری برای کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت دانسته و گفته که خودرهای شخصی باید هزینه مصرف بیش از سهمیه را بپردازند.

در همین رابطه کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد کرده؛ سهمیه سوخت به جای خودروها به مردم تعلق بگیرد. به گفته هدایت‌الله خادمی، از اعضای این کمیسیون، این طرح موجب توزیع عادلانه‌تر سهمیه بنزین خواهد شد.

او گفته که نمی‌داند این پیشنهاد در مجلس شورای اسلامی تصویب خواهد شد یا نه.

مجلس شورای اسلامی ایران در بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به دلیل آنچه که «خارج از تحمل مردم» اعلام شد، رد کرد.

امسال نیز همزمان با بررسی لایحه بودجه نمایندگان مجلس و مقام‌های دولتی بارها افزایش نرخ حامل‌های انرژی را تکذیب کرده‌اند. دولت اما در لایحه بودجه قیمت گازوئیل را ۲۵ درصد بیشتر از قیمت فعلی در نظر گرفته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.