ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۷۰ پناهجو در دریای مدیترانه کشته یا ناپدید شدند

در دو حادثه جداگانه، قایق‌های حامل مهاجران به مقصد اروپا در دریا مدیترانه واژگون شدند. در حادثه نخست حداقل ۱۱۷ مهاجر از جمله ۱۰ زن و دو کودک ناپدید شدند و در حادثه دوم ۵۳ تن.

کمیساریای  عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان از کشته شدن حداقل ۱۷۰ مهاجر در آب‌‌های دریای مدیترانه خبر داد. در میان کشته شدگان حداقل ۱۰ زن و دو کودک وجود دارد.

عکس: آرشیو

به گزارش منابع خبری شنبه ۱۹ ژانویه/ ۲۹ دی در دو حادثه جداگانه  حداقل ۱۷۰ مهاجر که از لیبی و مراکش به سمت اروپا در حرکت بودند، در دریای مدیترانه ناپدید شدند.

در حادثه نخست که بر اثر واژگونی یک قایق رخ داد، ۱۱۷ مهاجر از ۱۲۰ مسافر این قایق در دریا غرق شدند. سه تن از مسافران این قایق که از سواحل لیبی به مقصد ایتالیا در حرکت بود، نجات یافتند و در جزیره «لمپدوسا» تحت درمان قرار گرفتند.

گفته می‌شود حداقل ۱۰ زن و دو کودک که یکی از آنها دو ماهه بود نیز از جمله قربانیان این حادثه هستند.

در حادثه دیگری هم یک قایق حامل مهاجران که از مراکش به سمت اسپانیا در حال حرکت بود، دچار حادثه شد. شمار مسافران این قایق نیز حدود ۵۳ تن گزارش شده است. یک تن از این پناهجویان که توسط صیادان دریایی نجات یافته، برای درمان به مراکش منتقل شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بیانیه‌ای رسمی، حادثه رخ داده را تائید اما اعلام کرد: به دلیل عدم ثبت اسامی پناهجویان قادر به تایید شمار جان باختگان و یا مفقودان این حوادث نیست.

دریای مدیترانه طی سال‌های گذشته، به ویژه پس از سختگیری اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود مهاجران کشورهای قاره آفریقا، شاهد مرگ شمار زیادی از پناهجویان بوده است.

تنها در سال گذشته دستکم نزدیک به ۲۰۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه غرق شدند. برپایه گزارش کمیساریای عالی پناهندگان از آغاز سال ۲۰۱۹ تا پیش از حوادث اخیر، ۸۳ مهاجر در دریای مدیترانه جان باخته‌اند. این رقم برای دوره زمانی مشابه سال گذشته ۱۹۹ تن گزارش شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز در واکنش به این حادثه دریای مدیترانه را «گورستان» خواند و در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «بدون راه‌های امن و قانونی برای کسانی که به دنبال امنیت در اروپا هستند، دریای مدیترانه همچنان یک گورستان است».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.