ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران: سلطان سکه، سکه نداشت

عباس جعفری دولت‌آبادی در یک گفت‌وگوی رادیویی اعلام کرد که از وحید مظلومین که به عنوان «سلطان سکه» معروف شده و در ۲۳ آبان اعدام شد، سکه‌ای به دست نیامده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران صبح سه‌شنبه ۲ بهمن در گفت‌وگو با رادیو «پارک شهر» اعلام کرد که از وحید مظلومین که به عنوان «سلطان سکه» معروف شده و در ۲۳ آبان اعدام شد، سکه‌ای به دست نیامده است.

وحید مظلومین، فرزند حبیب‌الله، معروف به سلطان سکه (سمت چپ) و محمداسماعیل قاسمی، فرزند غلامعلی، معروف به محمد سالم (سمت راست)، سحرگاه چهارشنبه ۲۳ آبان به اتهام «افساد فی‌الارض» اعدام شدند

وحید مظلومین اواسط تیر ۹۷ بازداشت شد. مسئولان قضایی در آن زمان او را به عنوان فردی که دارای دو تن سکه است معرفی کرده بودند. پلیس تهران در آن زمان گفته بود مظلومین «به نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین‌کننده نرخ سکه باشد.»

دادستان تهران صبح سه‌شنبه در برنامه رادیویی پارک‌شهر درباره نحوه ضبط و تعیین تکلیف دو تن سکه وحید مظلومین بعد از اعدام او به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و ارزی ایران گفت:

«در زمان دستگیری از سلطان سکه، سکه کشف نشد. او به دلیل اینکه در کار سکه بود به سلطان سکه شهرت داشت. اما اموال زیادی از او کشف شده و پلیس و دستگاه‌های امنیتی اموال را شناسایی کردند و یکی از معاونان ما که مسئول پیگیری پرونده است مأموریت دارد که اموال شناسایی شده را بررسی کند و دادگاه حکم به ضبط اموال داده و پلیس اموال زیادی در کیش و تهران شناسایی کردند و بعد از اینکه گزارش نهایی شود ما نسبت به ضبط اموال اقدام می‌کنیم.»

با خروج آمریکا از برجام و سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا قیمت سکه طلا از یک میلیون و دویست هزار تومان به سه میلیون تومان رسید. دستگاه قضایی ایران وحید مظلومین و شرکایش را متهم کرد که با جمع‌آوری سکه از بازار به افزایش قیمت سکه دامن زده‌‌اند. مظلومین هنگامی که اعدام شد ۶۳ سال داشت و بیش از سه دهه بود که در بازار تهران به داد و ستد ارز و سکه مشغول بود. محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد برای آزادی او پادرمیانی کرده بود. برخی از بازاریان ادعا کرده بودند که مظلومین پیش از اعلام بخشنامه‌های بانک مرکزی، از طریق روابطش، اطلاعات دست اولی به دست می‌آورد.

سازمان حقوق بشر ایران با محکوم کردن اعدام وحید مظلومین ملقب و محمد اسماعیل قاسمی که از او به عنوان همدست مظلومین یاد شده است، خواستار توقف روند غیر‌ انسانی اجرای احکام اعدام در ایران شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    اشکال ندارد ! شاید ایشان هم مانند بابک زنجانی ویترین بودند و سکه ها نزد ولی امر مسلمین جهان یا نزد وابستگانشان بود !