ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دست‌کم ۱۲ عضو سپاه در حمله اسرائیل به سوریه کشته شدند»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید تلفات ناشی از حمله اسرائیل به مواضع سپاه در سوریه افزایش یافته. اسرائیل یک سامانه ضدموشکی جدید آزمایش کرد. نتانیاهو گفت اسرائیل از دشمنان خود انتقام می‌گیرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حمله اخیر اسرائیل به مواضع سپاه قدس در سوریه دست‌کم ۲۱ نفر، از جمله ۱۲ عضو سپاه کشته شدند. اسرائیل یک سامانه ضدموشکی جدید به نام «ختس شالوش» را آزمایش کرد نتانیاهو گفت کسانی که بخواهند اسرائیل را نابود کنند با مشت گره‌کرده مواجه خواهند شد.

عکس از آرشیو

حمله موشکی ارتش اسرائیل به خاک سوریه سحرگاه دوشنبه ۱ بهمن/ ۲۰ ژانویه صورت گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است در این حمله ۶ نفر از نیروهای دولتی سوریه و گروه‌های طرفدار آن و ۱۵ نفر از نیروهای خارجی، از جمله ۱۲ عضو سپاه پاسداران کشته شدند.

این نهاد مستقر در بریتانیا دلیل تلفات زیاد این حملات را شدت آن دانسته است. بنا به این گزارش، اسرائیل چندین حمله زمینی و هوایی با کمک هواپیماهای جنگی و موشک‌های زمین به زمین انجام داده و به مدت ۶۰ دقیقه اهداف نظامی مورد نظر خود را در ریف دمشق واقع در جنوب غربی بمباران کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای که صبح دوشنبه در حین عملیات منتشر کرد نوشت: «ما حمله به اهداف متعلق به نیروی قدس در خاک سوریه را آغاز کرده‌ایم. به ارتش سوریه هشدار می‌دهیم از اقدام علیه خاک یا نیروهای اسرائیلی خودداری کند.»

اسرائیل در گذشته درباره حملات خود در سوریه، سکوت می‌کرد اما در روزهای اخیر ارتش اسرائیل مستقیماً مسئولیت این حمله‌ها را برعهده می‌گیرد.

نیروی هوایی اسرائیل، در حملات دوشنبه به سامانه‌های ضدهوایی ارتش سوریه نیز حمله کرد، زیرا آن‌ها هنگام عملیات هوایی اسرائیل به سوی جنگنده‌های اسرائیلی موشک پرتاب کرده بودند.

اسرائیل می‌گوید روز قبل از این حمله، ظهر یکشنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی، سپاه قدس یک موشک زمین به زمین از سوریه به سوی ناحیه کوهستانی حرمون در بلندی‌های جولان شلیک کرده بود که سامانه ضدموشکی «گنبد آهنین» اسرائیل، آن را مورد هدف قرار داد و پیش از آن که به خاک اسرائیل برسد آن را متلاشی ساخت.

فرماندهان سپاه پاسداران و همچنین فرمانده ارتش ایران در هفته گذشته اسرائیل را تهدید کردند و محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در آذرماه گفته بود «کوچک‌ترین خطا برای اسرائیل آخرین خطا خواهد بود» و هر جنگ جدیدی به «محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم» منجر خواهد شد.

اسرائیل امروز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه / ۲ بهمن سامانه ضدموشکی ختس شالوش را آزمایش کرد. مسئولان نظامی اسرائیل گفتند این سامانه موفق شد یک موشک بالستیک را که به طور فرضی به سوی اسرائیل پرتاب شده بود، منهدم سازد.

این آزمایش ضدموشکی در حضور یک هیئت بلند پایه نظامی آمریکا برگزار شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل روز سه‌شنبه گفت هیچ کشوری نمی‌تواند در برابر رفتارهای دشمنی که او را به نابودی تهدید می کند ساکت بنشیند.

او گفت: «دشمنانی که می‌خواهند ما را نابود کنند بدانند که مشت گره کرده ما به آن‌ها اصابت می‌کند و ما از آ‌ن‌ها انتقام می‌گیریم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nasim

    قیس حسن، رئیس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان این کشور با انتقاد شدید از اعزام غیر قانونی نیرو به عراق و سوریه توسط ایران گفته است اسنادی را به دست آورده که نشان می دهد، ایران برای انتقال «افراد مشکوک» که بیشتر شان نقاب پوش هستند، هواپیمای آریانا مربوط به دولت افغانستان را به خدمت گرفته است.

  • Faryad

    تعداد زیادی از ادارات دولتی لهستان در پی تهدید به بمب‌گذاری در حمایت از جمهوری اسلامی تعطیل شدند. -به دنبال دریافت این پیام تهدیدآمیز پلیس لهستان بسیاری از ادارات دولتی را تخلیه و با کمک سگ‌های ردیاب جستجو برای یافتن بمب را آغاز کرد اما چیزی نیافت. -در بخشی از این پیام تهدید آمیز آمده: به خاطر خیانت به برادران‌مان در جمهوری اسلامی، همه شما سگ‌ها یهودی خواهید مُرد! - شنیده‌ها حاکیست از ظهر سه‎شنبه دوم بهمن تعدادی موتورسوار بسیجی و لباس شخصی در کوچه‎های حوالی سفارت لهستان در خیابان جردن تهران پرسه می‏‎زنند.

  • دفاع ضد موشکی قآد

    اونجا در اون اسرائیل مثله اینکه خس و خاشاک وجود نداره پس پاشو بیا !