ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان برای تثبیت نفوذ ترکیه در شمال سوریه به دیدار پوتین شتافت

پوتین از اردوغان به عنوان «دوست عزیز» یاد کرد. ترکیه مایل است وظیفه آمریکا در شمال سوریه را به عهده بگیرد. روسیه اما خواهان تسلط اسد بر شمال سوریه است.

پوتین از اردوغان به عنوان «دوست عزیز» یاد کرد. ترکیه مایل است وظیفه آمریکا در شمال سوریه را به عهده بگیرد. روسیه اما خواهان تسلط اسد بر شمال سوریه پس از خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور است.

چهارشنبه ۲۳ ژانویه/ ۳ بهمن، کرملین: دیدار رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه در مسکو

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه ۲۳ ژانویه/ ۳ بهمن برای دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه وارد مسکو شد. الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه٬ ایگور بوگداشوف مدیر پروتکل دولت٬ محمت سامسار سفیر ترکیه در مسکو و سایر مقامات دولتی در فرودگاه مسکو از اردوغان استقبال کردند.

اردوغان در نشست خبری مشترک خود با پوتین بعد از تعارفات معمول گفت روسیه نقش مهمی در ثبات سوریه ایفا می‌کند. موضوع دیدار او با پوتین هم تثیبت نفوذ ترکیه در شمال سوریه بعد از خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور است.

پیش از این سفر، اردوغان در گفت وگوی تلفنی با دونالد ترامپ به رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داده بود که ارتش ترکیه مبارزه با گروه دولت اسلامی (داعش) در شرق فرات را به عهده می‌گیرد. تاکنون یگان‌های مدافع خلق کرد با همراهی ارتش آزاد سوریه تحت حمایت آمریکا این وظیفه را به عهده داشتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری مشترکش با اردوغان از او به عنوان «دوست عزیز»ی یاد کرد که نقش مؤثری در روابط دوجانبه دو کشور و ارتقای آن به سطح کنونی ایفا کرده است.

اردوغان در صدد جلب موافقت پوتین با ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه به طول ۳۲ کیلومتر است. کردهای شمال سوریه با ایجاد این منطقه مخالفت کرده‌اند. آمریکا اما با ایجاد منطقه حائل موافقت کرده.

روسیه خواهان آن است که حکومت بشار اسد بعد از خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، کنترل شمال این کشور را به دست بگیرد. ترکیه مخالف است. یکی از موضوعات گفت‌وگوی اردوغان با پوتین هم بر سر این موضوع است. روسیه پیش از این اعلام کرده بود که با ایجاد منطقه حائل ممکن است به طور مشروط موافقت کند. شرط آن هم این است که اسد بر مناطقی از شمال سوریه مسلط شود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ترکیه پیش از این سفر از اردوغان خواسته بود که ضمانت دهد ارتش ترکیه عملیات نظامی علیه کردها انجام نمی‌دهد. ارتش ترکیه در حال تدارک این عملیات است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • معروفی

    جانیان بین المللی دوباره دور هم جمع شدند که غنایم را بین خود تقسیم کنند غافل از اینکه کردها هزاران سال در این مناطق زیسته‌اند و هیچ‌ابرقدرت و امپراطوری نتوانسته آنها را نابود کند. کردها ایرانیانی اصیل هستند و باید هر چه زودتر با تضمین ایران با اسد سازش کنند . سازشی که برای هر دو طرف برد برد بحساب بیاید و ایران نظارت کند. و جلوی نقشه‌های شوم جانیان و کودک کشانی مثل اردوغان که آمریکا و احتمالا روسیه پشتیبان جنایاتش خواهند بود را بگیرند.