ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق دونالد ترامپ و کنگره: «بازگشایی موقت» دولت

مذاکره با کنگره بر سر دیوار مرزی با مکزیک ادامه خواهد یافت و اگر به نتیجه نرسد، دولت باز تعطیل می‌شود یا با استفاده از اختیارات خود، «شرایط اضطراری» اعلام می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۵ ژانویه/ پنجم بهمن در یک نشست خبری در کاخ سفید از توافق با کنگره برای بازگشایی بخش‌های تعطیل شده دولت آمریکا بعد از ۳۵ روز خبر داد.

عکس از آرشیو

دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «مژده می‌دهم که ما به توافق رسیده‌ایم تا برای سه‌ هفته دولت را باز نگه داریم و در مورد امنیت مرزی جنوبی مذاکرات خود را ادامه دهیم.»

به گفته ترامپ در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات دولت بار دیگر در ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن تعطیل می‌شود یا اینکه با استفاده از اختیارات خود، «شرایط اضطراری» اعلام خواهم کرد.

دولت ایالات متحده برای سومین بار در سال ۲۰۱۸ و پس از اینکه کنگره و کاخ سفید نتوانستند بر سر بودجه ساخت دیوار در مرز آمریکا-مکزیک به توافق برسند، تعطیل شد.

اکنون اما با اعلام خبر توافق با کنگره از سوی رئیس جمهوری آمریکا، نمایندگان مجلس سنا در مورد این توافق رای‌گیری می‌کنند و پس از آن دولت بازگشایی خواهد شد. کارمندان دولت نیز حقوق معوقه خود را بابت این مدت تعطیلی، دریافت خواهند کرد.

تعطیلی دولت در روزهای گذشته و محقق نشدن امکان پرداخت حقوق بخشی از کارکنان دولت در این مدت، موجی از اعتراض‌ها را به راه انداخته است.

با وجود این توافق سه هفته‌ای اما ترامپ همچنان بر ساخت دیوار در مرز مکزیک اصرار دارد:

«هیچ چاره‌ای جز ساخت دیوار و مانعی محکم نداریم.»

به گزارش رسانه‌های آمریکا، پس از اعلام این توافق از سوی ترامپ، میچ مک‌‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا در مجلس اعلام کرد طرح مزبور را برای رای‌گیری مطرح می‌کند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    تلوزیون رژیم اسلامی اظهار کرد لایحه توافق در مجلس سنا رای نیاورده...این از کندی اطلاع رسانی شماست که به ان انتقاد دارم یا دروغ تلوزیون ایران درود بر پرزیدنت ترامپ مرد عمل و قدرت در امریکا