ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین رضایی، عضو کانون صنفی معلمان بوشهر بازداشت شد

کانون صنفی معلمان بوشهر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط حسین رضایی شد. در تهران هم ماموران امنیتی وسایل شخصی جعفر ابراهیمی را با خود بردند.

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی شنبه ششم بهمن حسین رضایی، عضو کانون صنفی معلمان استان بوشهر را دستگیر کردند. همزمان در تهران هم ماموران لباس شخصی به محل سکونت جعفر ابراهیمی مراجعه، و پس از بازرسی و تفتیش، کامپیوتر و تلفن همراه این عضو کانون معلمان را ضبط کردند.

حسین رضایی، عضو کانون صنفی معلمان بوشهر

رضایی، معلم و مترجم زبان انگلیسی در بوشهر شنبه ششم بهمن هنگام ورود به منزل شخصی‌اش دستگیر شد. به گفته یک منبع نزدیک به او، ماموران امنیتی رضایی را مقابل همسر و فرزندش کتک زدند و او را به مکان نامعلوم منتقل کردند. پیگیری‌های خانواده آقای رضایی برای اطلاع از محل نگهداری او تا به حال بدون نتیجه بوده است.

کانون صنفی معلمان بوشهر در بیانیه‌ای، بازداشت حسین رضایی را اقدامی برای آن خواند «تا احدی به خود جرات ندهد، حتی با گردهمایی‌های کاملا مسالمت‌آمیز به وضعیت نابسامان آموزشی کشور و ستمی که سالهاست بر معلمان و دانش‌آموزان این سرزمین می‌رود نقد و اعتراض کند».

این کانون خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط رضایی و دیگر معلمان بازداشت شده، شده است.

همان روز کانال معلمان عدالت‌خواه گزارش کرد؛ ماموران لباس شخصی، با حکم قضایی به محل سکونت جعفر ابراهیمی، عضو کانون صنفی معلمان، رفته و پس از تفتیش منزل، وسائل شخصی او را ضبط کردند.

برخورد قضایی و امنیتی با معلمان از آغاز سال تحصیلی جدید شدیدتر شده است.

معلمان از آغاز سال تحصیلی جدید، دو مرتبه در مهر و آبان در اعتراض به کالایی‌سازی آموزش و پرورش، عدم اجرای طرح رتبه‌بندی مشاغل، سرکوب معلمان و عدم افزایش دستمزد معلمان به مدت دو روز تحصن کردند.

در جریان دور دوم تحصن معلمان در آبان، بیش از ۱۰۰ معلم در شهرهای مختلف به نهادهای امنیتی، حراست آموزش و پرورش احضار شدند و یا از این نهادها پیام تهدید آمیز دریافت کردند.

حداقل ۱۴ معلم نیز در شهرهای مختلف بازداشت و پس از چند وقت به قید وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

به دنبال این برخورد، معلمان و بازنشستگان در شهرهای مختلف مقابل سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش تجمع کردند و خواستار آزادی همکاران دربند و پایان دادن به برخورد امنیتی با اعتراضات و خواست‌های صنفی معلمان شدند.

در حال حاضر، علاوه بر رضایی که روز گذشته بازداشت شد، محمد حبیبی، محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، روح‌الله مردانی، علی‌اکبر باغبانی، بختیار عارفی و محمد ثانی از دیگر فعالان صنفی معلمان هستند که بازداشت، زندانی و یا تبعید شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی پیشتر وعده کرده بود که پیگیر وضعیت معلمان زندانی شود. این اظهارات اما از سوی معلمان و فعالان صنفی«تبلیغاتی» خوانده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.