ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آسوشیتدپرس: کاخ سفید به اروپا درباره راه‌اندازی ساز و کار ویژه مالی هشدار داد

مقامات کاخ سفید اعلام کرده‌اند که اگر اتحادیه اروپا یک کانال مالی جایگزین دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران ایجاد کند، هدف اقدامات تنبیهی سخت قرار می‌گیرد.

وزیر اقتصاد فرانسه رسماً تأیید کرده که در روزهای آینده ساز و کار ویژه مالی اروپا در چارچوب برجام برای تهاتر نفت در برابر خدمات راه‌اندازی می‌شود، حتی اگر آمریکا مخالف باشد. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که مقامات کاخ سفید به اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند.

کاخ سفید به اروپا درباره راه‌اندازی ساز و کار ویژه مالی هشدار داد (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مقامات کاخ سفید اعلام کرده‌اند که اگر اتحادیه اروپا یک کانال مالی جایگزین برای ادامه تجارت با ایران راه‌اندازی کند که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را دور بزند، در این صورت کشورهای اروپایی هدف اقدامات تنبیهی سخت و مجازات قرار می‌گیرند.

سناتور تام کاتن در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفته است:

«مسئله انتخاب میان تجارت با ایران یا تجارت با آمریکا است. امیدوارم که متحدان اروپایی‌مان عاقلانه تصمیم بگیرند.»

یک مشاور کاخ سفید به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که آمریکا نگران است که کشورهای دیگر در آینده به این کانال بپیوندند.

سناتور مارکو روبیو گفته است:

«ما باید با تلاش‌ها برای ایجاد کانال‌های مالی خارجی که به ایران اجازه می‌دهد از کمپین فشار حداکثری آمریکا پرهیز کند مقابله کنیم، به‌ویژه اینکه در تحریم‌های آمریکا استثنائاتی برای کالاهای بشردوستانه در نظر گرفته شده.»

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری ۸ بهمن خود در تهران راه‌اندازی کانال مالی اروپا با ایران را تأیید نکرد. بهرام قاسمی گفت منتظر می‌مانیم تا رسماً توسط اروپا این موضوع اعلام شود.

«ساز و کار ویژه» بر پایه مبادله تهاتری (پایاپای) نفت در برابر کالا و خدمات و جایگزینی یورو با دلار در این معاملات قرار دارد. سازوکار ویژه پرداخت مالی (SPV) با این هدف تنظیم شده که مبادلات مالی بین شرکت‌های ایرانی و اروپایی را بدون دخالت دلار تضمین کند.

برای مقامات جمهوری اسلامی راه‌اندازی کانال مالی با اتحادیه اروپا پیش از اجلاس لهستان اهمیت ویژه‌ای دارد و به معنای حمایت اروپا از برجام درک شده است.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، دوشنبه ۸ بهمن سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران برای رایزنی و گفت‌وگوهای سیاسی با مقامات سه کشور اروپایی به اتریش، اسلواکی و بلغارستان سفر کرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران همچنین در وین با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون آخرین وضعیت همکاری‌ها در چارچوب برجام گفت‌وگو می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.