ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی قلیان با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد

مهدی قلیان که همراه با خواهرش بازداشت شده بود، امروز دوشنبه با قید وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده قلیان به زمانه خبر داد، مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان دوشنبه ۸ بهمن با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده است.

مهدی قلیان را همراه با خواهرش سپیده قلیان دستگیر کردند

ماموران امنیتی، یکشنبه ۳۰ دی به خانه پدری سپیده قلیان هجوم بردند و او و برادرش مهدی قلیان را با ضرب و شتم بازداشت کردند. پدر سپیده قلیان اعلام کرد که ۱۲مأمور امنیتی مرد و دو مأمور زن با خشونت به خانه آن‌ها حمله کرده، دندان‌های پسرش را شکستند و او و همسرش را کتک زدند. او گفت: «دخترم، سپیده فریاد می‌زد. دست و پای پسرم را بستند انداختند صندوق عقب ماشین. من رفتم اطلاعات شوش گفتند تو را هم بازداشت می‌کنیم.»

بعد از آن با وجود دیدار یکباره خانواده قلیان با فرزندشان سپیده، هیچ خبری از مهدی قلیان در دست نبود. در مراجعه روز شنبه ۶ بهمن خانواده‌ قلیان به دادستانی، آنها با پاسخ «به ما مربوط نیست» روبه‌رو شده‌اند. روز چهارشنبه هفته گذشته نیز خانواده قلیان تقاضای ملاقات با هر دو فرزند بازداشت شده خود را کرده بودند که ابتدا از سوی دادیار با بهانه «قطعی سیستم» مواجه شده و بعد متوجه شده بودند تنها نام سپیده قلیان در برگه ثبت شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده قلیان به زمانه گفته بود ممکن است دلیل ایجاد این شرایط وقت‌کشی برای خوب شدن آثار جراحات مهدی قلیان باشد که در زمان بازداشت او ایجاد شده بود تا به این ترتیب خانواده امکان شکایت و پیگیری موضوع را پیدا نکنند.

شنبه شب ۲۹ دی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی با پخش گزارشی به نام «طراحی سوخته» اعتراف‌های اجباری اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قُلیان را پخش کرد. سپیده قلیان بلافاصله در شبکه توئیتر به این مستند واکنش نشان داد و گفت که اعتراف‌ها اجباری و تحت شکنجه بوده‌اند. روز بعد ماموران امنیتی سپیده قلیان و برادرش را بازداشت کردند و ساعاتی بعد نیز خبر یورش نیروهای امنیتی به منزل اسماعیل بخشی و بازداشت او منتشر شد.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.