ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر اتحادیه آزاد کارگران بازداشت شد

چهار مامور لباس شخصی که مشخص نبود از کدام نهاد امنیتی یا قضایی هستند جعفر عظیم‌زاده را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

برخورد امنیتی با کارگران در ایران همچنان ادامه دارد. منابع خبری از بازداشت جعفر عظیم‌زاده، دبیر و پروین محمدی نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران همزمان با آزادی موقت محمد خنیفر، کارگر نیشکر هفت‌تپه خبر دادند.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر اتحادیه آزاد کارگران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، ماموران پلیس فردیس کرج ساعتی پس از بازداشت جعفر عظیم‌زاده، دبیر این اتحادیه، پروین محمدی نایب رئیس این تشکل کارگری را هم بازداشت کردند.

عظیم‌زاده عصر سه‌شنبه ۹ بهمن بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. در حالیکه در ابتدا  مشخص نبود کدام یک از مراجع امنیتی و یا قضایی دبیر اتحادیه آزاد کارگران را بازداشت کرده‌اند، چند ساعت بعد مشخص شد که ماموران کلانتری یازده فردیس کرج این دو عضو هیئت مدیره این تشکل کارگری را دستگیر کرده‌اند.

برپایه این گزارش، ماموران نیروی انتظامی گفته‌اند که آقای عظیم‌زاده تا زمان ابلاغ حکم قاضی در بازداشتگاه نیروی انتظامی نگهداری خواهد شد.

محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع عظیم‌زاده بامداد چهارشنبه دهم بهمن گفت که موفق شده چند دقیقه با موکلش ملاقات کند.

دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی پیش از این عظیم‌زاده را به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

دبیر اتحادیه آزاد کارگران تیر ۱۳۹۵ پس از ۶۳ روز اعتصاب غذا به صورت موقت آزاد شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران همزمان با اعتصاب غذای عظیم‌زاده، گفته بود که «برای این زندانی کاری نمی‌کند، حتی اگر بمیرد».

در خبر دیگری در ارتباط با بازداشت فعالان کارگری، محمد خنیفر، کارگر نیشکر هفت‌تپه که یکشنبه هفتم بهمن بازداشت شده بود، به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، شماری از کارگران این مجتمع تولیدی طی روزهای گذشته به مراجع امنیتی احضار و برخی از آنان بازداشت شدند.

این کارگران پس از آنکه در محل کار در اعتراض به بازداشت دوباره اسماعیل بخشی، تجمع کردند، احضار و یا بازداشت شدند.

اسماعیل بخشی، ۳۰ دی امسال، یک روز پس از پخش یک برنامه تلویزیونی تحت عنوان «مستند طراحی سوخته» باردیگر با یورش ماموران امنیتی دستگیر و به مکان نامعلوم منتقل شد.

او که آبان امسال همزمان با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه همراه با ۱۶ کارگر دیگر این مجتمع دستگیر شده بود، پس از آزادی موقت فاش کرد؛ در زندان «تا سرحد مرگ» شکنجه شده و از وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی خواست تا در یک برنامه تلویزیونی در این باره توضیح دهد.

وزیر اطلاعات، مقام‌های قضایی و نمایندگان مجلس در شرایطی که گفته بودند، این موضوع را پیگیری خواهند کرد، به فاصله کوتاهی ضمن تائید «ضرب و شتم» بخشی در مسیر انتقال به زندان و نگهداری او با زندانیان متهم به همکاری با داعش، این اقدامات را مصداق شکنجه ندانستند.

پس از انکار شکنجه بخشی از سوی مقامات دولتی و قضایی، تلویزیون جمهوری اسلامی در برنامه‌ای تحت عنوان «طراحی سوخته» بخش‌هایی از اعترافات اجباری او و سپیده قلیان، فعال اجتماعی در خوزستان که همراه کارگران نیشکر دستگیر شده بود، را پخش کرد.

پخش این برنامه تلویزیونی که اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه را به «گروه‌های خارج از کشور» مرتبط نشان می‌دهد، با واکنش وکیل اسماعیل بخشی و سپیده قلیان روبرو شد.

فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی اعلام کرد که علیه صدا و سیما شکایت خواهد کرد.

یک روز پس از پخش این برنامه اما ماموران امنیتی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و مهدی قلیان را بازداشت کردند.

مهدی قلیان برادر سپیده قلیان دوشنبه هشتم بهمن به قید وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه در آبان امسال برای چند هفته پیاپی ادامه داشت و کارگران معترض خواستار خلع ید از مالکان خصوصی این مجتمع و بازگردان مالکیت آن به بخش دولتی و یا اداره خودگران آن زیرنظر شوراهای کارگری بودند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اما در واکنش به این خواسته، پس از بازداشت کارگران، برای تشکیل شورای اسلامی کار در این واحد تولیدی اقدام کرد.

کارگران معترض از برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در مجتمع نیشکر هفت‌تپه استقبال نکردند. آنگونه که به گزارش کانال تلگرامی «مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه»، مشارکت کارگران به رغم تهدید و تدابیر امنیتی «بسیار پائین بود».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پروین محمدی بازداشت شد

    پروین محمدی، نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت شد پروین محمدی، فعال کارگری و نائب رییس اتحادیه آزاد کارگران ایران، ساعاتی پیش توسط مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت شد. جعفر عظیم زاده، فعال کارگری و دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز عصر امروز توسط مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت‌شده بود. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، پروین محمدی، نائب رییس اتحادیه آزاد کارگران ایران از سوی مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت شد.

  • محمدعلی جداری فروغی

    محمدعلی جداری فروغی - وکیل پایه یک دادگستری - ساعت صفر - 10/11/97 * جعفر عظیم زاده را پس از بازداشت، توانستم چند دقیقه ملاقات کنم ... مانند همیشه متین و استوار و خوشرو ... جعفر عظیم زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس محکوم شده است... به همین اتهامات در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به یازده سال زندان محکوم شد و پس از اعتراض به دادنامه صادره در شعبه 8دادگاه تجدید نظر استان مرکزی از اتهامات وارده تبرئه شد ... هنگام ملاقات، جعفر عظیم زاده با توجه به دو حکم صادره که با اتهامات یکسان در یکی از دادنامه ها به شش سال حبس ودر دیگری تبرئه شده است ازمن خواست که طبق قانون درخواست اعاده دادرسی بدهم ... @ettehad

  • اخبار تکمیلی

    اخبار تکمیلی از بازداشت جعفر عظیم زاده، دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران جعفر عظیم زاده توسط مامورین کلانتری 11 فردیس کرج بازداشت و بنا به گفته مامورین تا ابلاغ حکم قاضی در محل این ارگان انتظامی می باشد، مامورین در هنگام بازداشت، وسایل شخصی، لپ تاب و دو گوشی همراه ایشان را ضبط کردند