ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف در واکنش به تعلیق پیمان موشکی آمریکا و روسیه از سوی واشنگتن: توافق با آمریکا اندازه جوهر آن هم ارزش ندارد

ظریف می‌گوید خروج آمریکا از توافق‌ها فقط مختص به برجام یا ایران نیست و به‌نظر می‌رسد «دار و دسته ترامپ» به هر چه که امضای آمریکا پای آن باشد، حساسیت دارد.

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اقدام جدید دولت آمریکا در تعلیق پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه، هر توافقی با ایالات متحده را بی‌ارزش دانست.

محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه روسیه و ایران - عکس از آرشیو

محمدجواد ظریف در توئیتر خود نوشت:

«باز هم خروج از توافقی دیگر از سوی دولت ترامپ، این بار از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای. این موضوع (خروج آمریکا از توافق‌ها) فقط مختص به برجام یا ایران نیست و به‌نظر می‌رسد این دار و دسته به هر چیزی که امضای آمریکا پای آن باشد، حساسیت دارد.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی حاصل این اقدام دولت دونالد ترامپ را چنین ارزیابی کرد:

«هر توافقی با دولت آمریکا قدر جوهر آن هم ارزش ندارد؛ حتی پیمان‌هایی که از سوی کنگره تصویب شده باشند.»

این توئیت محمدجواد ظریف روز جمعه ۱۲ بهمن/ اول فوریه و پس از آن منتشر شد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد واشنگتن پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه (INF) را به ‌حالت تعلیق در می‌آورد:

«ایالات متحده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را از روز شنبه دوم فوریه به تعلیق درمی‌آورد و چنانچه روسیه به تعهداتش در این پیمان عمل نکند، بر اساس مفاد این پیمان شش ماه آینده از آن خارج می‌شود.»

کاخ سفید نیز روز جمعه اول فوریه/ ۱۲ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

«ایالات متحده از فردا فرایند خروج از معاهده INF را آغاز می‌کند و به سوی ایجاد گزینه‌های خود برای پاسخ نظامی پیش خواهد رفت.»

ائتلاف «ناتو» بلافاصله در بیانیه‌ای از این اقدام آمریکا استقبال کرده است.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بخارست اما نگرانی خود از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را اعلام کردند. آن‌ها از واشنگتن و مسکو خواستند گفت‌وگوهای فی‌مابین را دوباره از سر گیرد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    توافق با امریکا خوب یا بد که شما چهل سال با هزینه مردم ایران دارید با آن دشمنید ! ولی توافق با روسها خوب است ! یعنی تجربه تاریخی هم این را ثابت کرده ! توافق با ولایت فقیه هم بسیار خوب است که بگفته امام (ره) ولی فقیه میتواند همه توافقها و پیمانهایش با مردم را برای مصلحت اسلام یکجانبه لغو کند !