ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صیادان صنعتی ارتزاق صیادان سنتی خلیج فارس را فلج کرده‌اند

احمد مرادی، نماینده بندرعباس گفته وضعیت صید و صیادی در استان هرمزگان شرایط مساعدی ندارد و بسیاری از صیادان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شده‌اند.

نماینده بندرعباس در مجلس ایران عمده‌ترین مشکل صیادان سنتی را صید غیرمجاز صیادان صنعتی خوانده و گفته دلالان و افراد خاص از دریای استان هرمزگان درآمد مناسبی کسب می‌کنند و در این میان، اقتصاد صیاد سنتی روز به روز تضعیف می‌شود.

عکس از آرشیو

اشاره او به صیادان چینی است که حضور کشتی‌های آنها در خلیج فارس از مدتی قبل خبرساز شده است.

احمد مرادی گفته وضعیت صید و صیادی در استان هرمزگان شرایط مساعدی ندارد و بسیاری از صیادان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شده‌اند زیرا صیادان صنعتی با صید ماهی‌های خرد و کوچک، ارتزاق صیادان سنتی را به نوعی فلج کرده‌اند.

او گفته نباید اجازه داد با صیدهای بدون حساب و کتاب کشتی‌های صنعتی تورهای صیادان سنتی از صید خالی شود.

مرادی تاکید کرده که صیادان صنعتی غیرمجاز علاوه بر آسیب اقتصادی به صیادان سنتی، به اکوسیستم دریایی استان هرمزگان نیز آسیب وارد کرده‌اند.

در استان هرمزگان با داشتن حدود ۳۰ هزار ملوان و ۲۴۰۰ کیلومتر مربع ساحل و دریا، اقتصاد معیشتی بخش اعظم مردم وابسته به صیادی و صنعت شیلات است.

حضور کشتی‎‌های صیادی چین در خلیج فارس و دریای عمان از ابتدای سال جاری مطرح شده است.

تابستان گذشته فریدون همتی، استاندار هرمزگان، ورود کشتی‌های صیادی چین به آب‌های ایران را رد کرده و گفته بود این کشتی‌ها چینی نیستند:

«مجوز‌های صید برای ایرانی‌هاست و هر سال تمدید می‌شود.»

به گفته استاندار هرمزگان، این کشتی‌ها مجازند در عمق۲۰۰ متری دریا و فاصله ۱۲ مایلی از ساحل ماهیگیری کنند و زیر این فاصله ماهیگیری آنها غیر‌مجاز است اما سعید عبادی، سخنگوی انجمن صنفی دریانوردان ایران پیش‌تر گفته که از زمان حضور کشتی‌های چینی با مالکیت ایرانی و کارکنان چینی، صید کشتی‌های صنعتی ایرانی از ۸ تن به یک تن رسیده و صید صیادان سنتی منطقه جاسک از یک تن به کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

او همچنین گفته بود ملوانان این کشتی‌ها ردیاب‌ها را خاموش می‌کنند و با پرداخت جریمه ۶۰ میلیون تومانی به بهانه خراب بودن ردیاب‌ها به شیلات، بیش از ۸۰۰ میلیون تومان ماهی را از صیدگاه‌ها در شعاع غیرمجاز و تعیین نشده به صورت غیر قانونی صید می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    ارتزاق یعنی چه ؟! ما که سواد مواد نداریم !