ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین: بانک‌های چینی با ایران همکاری نمی‌کنند

به گفته مجیدرضا حریری، شرایط در این دور از تحریم‌ها به گونه‌ای تغییر کرده است که نمی‌توان آنها را به شیوه دوره گذشته دور زد.

یک عضو اتاق بازرگانی ایران و چین از عدم همکاری بانک‌های چینی با ایران خبر داده است. مجیدرضا حریری در یادداشتی که روز شنبه ۱۳ بهمن در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) منتشر کرده، نوشته است بانک‌های چینی با ایران کار نمی‌کنند و ایرانیان ساکن کشورهای دیگر، حتی آنها که کار تجاری نمی‌کنند هم حساب‌های بانکی‌شان در حال بسته شدن است.

عکس از آرشیو

حریری همچنین نوشته است:

«در چنین شرایطی معاملاتی که با چین تحت عنوان شرایط تحریمی صورت می‌گیرد، با راهکار تحریم‌های قبلی با واسطه بانک کونلون انجام می‌شود.»

بر اساس نوشته حریری، بانک کونلون برای ساماندهی روابط بانکی ایران با چین در دوره تشدید تحریم‌ها علیه ایران و با هدف «دور زدن تحریم‌ها در دولت قبل» ایجاد شده است.

سرمایه اولیه این بانک حاصل ارز بلوکه شده در چین از محل فروش نفت ایران به این کشور تأمین شده‌است، اما:

«همین بانک اکنون از تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده حمایت می‌کند.»

طرف چینی به ایرانیان اعلام کرده است اقلام مورد تحریم را با ایران معامله نخواهد کرد.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی ایران و چین، شرایط به گونه‌ای تغییر کرده است که «نمی‌توان تحریم‌ها را به شیوه تحریم‌های دوره گذشته دور زد.»

او در توضیح دلیل این امر نیز نوشته است:

«بسیاری از این روش‌ها به طرق مختلف و حتی از سمت خود ما افشاء شده است.»

مجیدرضا حریری به کنوانسیون FATF نیز پرداخته و درباره آن گفته است که بحث، منفعت و ضرورت آن نیست بلکه «لازم است» ایران در آن حضور داشته باشد تا بتواند با مراکز معتبر جهانی و کشورهای پایبند به این قوانین، ارتباط بگیرد:

«موضوع FATF با برجام متفاوت است. حتی در زمانی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج نشده بود، مراودات کشور ما با بانک‌های جهانی به حالت عادی برنگشت زیرا FATF سد راه ما برای ارتباط با بانک‌های جهانی شد.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    برادران چینی بویژه برادران روس هر چه بکنند اشکالی ندارد! کشتار مسلمانان سین کیانک و چچن هم از نظر شرعی اشکال نداشت! این فلسطین است که باید برایش هیاهو کرد ! این هم برای خود فلسطینی ها نیست، مصلحت نظام ایجاب می کند!