ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت یک ژنرال نیروی هوایی ونزوئلا از خوان گوایدو، رییس‌جمهوری خودخوانده

ژنرال فرانسیسکو یانز اولین افسر عالی‌رتبه‌ ارتش ونزوئلا و هم‌پیمان با دولت مادورو است که از روز ۲۳ ژانویه/ سوم بهمن،‌ زمانی که خوان گوایدو، رییس مجمع ملی ونزوئلا خود را رییس‌جمهوری این کشور خواند، به مخالفان مادورو می‌پیوندد.

یک ژنرال نیروی هوایی ارتش ونزوئلا روز شنبه دوم فوریه/ ۱۳ بهمن نافرمانی خود از نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا را آشکار کرد و از هموطنان خود خواست در تظاهرات علیه قوانین و سیاست‌های سوسیالیستی او شرکت کنند.

ژنرال فرانسیسکو یانز، افسر عالی‌رتبه ارتش ونزوئلا که به خوان گوایدو پیوسته است

طرفداران اپوزیسیون ونزوئلا شنبه دوم فوریه/ ۱۳ بهمن در سراسر کشور راهپیمایی برگزار خواهند کرد تا از خوان گوایدو، رئیس‌جمهوری خودخوانده حمایت و علیه نیکولاس مادورو سوسیالیست، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، ژنرال فرانسیسکو یانز اولین افسر عالی‌رتبه‌ ارتش ونزوئلا و هم‌پیمان با دولت مادورو است که از روز ۲۳ ژانویه/ سوم بهمن، زمانی که خوان گوایدو، رییس مجمع ملی ونزوئلا خود را رییس‌جمهوری این کشور خواند، به مخالفان مادورو می‌پیوندد.

این ژنرال نیروی هوایی در ویدئویی که در یوتیوب منتشر کرده، گفته است:

«آمدن دموکراسی حتمی است.»

او مادورو را دیکتاتور خوانده و خوان گوایدو را رییس‌جمهوری مورد قبول خود برای ونزوئلا دانسته است.

فرانسیسکو یانز اما نگفته است که آیا همچنان در ونزوئلا به سر می‌برد یا اینکه این کشور را ترک کرده است.

این ژنرال ارتش ونزوئلا در گفت‌و‌گوی تلفنی کوتاهی با آسوشیتد پرس از یک شماره کلمبیایی، از سلامتی خود خبر داده و گفته است تا زمانی که از رییس‌جمهوری و فرمانده قانونی ارتش، خوان گوایدو فرمان نگیرد، اظهارات بیشتری نخواهد کرد.

کمتر از ۱۰ روز پیش رهبر مخالفان ونزوئلا در برابر جمعیت عظیمی از معترضان ضد دولتی سخنرانی کرد و خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا نامید.

برخی از کشورهای همسایه و آمریکای لاتین به علاوه ایالات متحده بلافاصله از او حمایت کردند اما گوایدو هنوز هیچ قدرت دولتی‌ای ندارد و هیچ نهادی در ونزوئلا در دست او نیست.

گوایدو در گفت‌و‌گو‌هایی که با رسانه‌های بین‌المللی انجام داده تاکید کرده است از یک طرف قصد دارد رابطه ونزوئلا با چین و روسیه، متحدان مادورو را دوستانه نگه دارد و از طرف دیگر از هر گزینه‌ای برای تغییر دولت در ونزوئلا حمایت می‌کند. او گزینه حمله نظامی ایالات متحده به کشورش را نیز رد نکرده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمدیار ولی زاده

    سلام: این جنرال فروخته شده است که بزوز پول «عمو سام» چنین عمل ننگین را انجام داده است. تشکر