ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شلیک گلوله پلاستیکی به سوی معترضان: جلیقه‌زردها در اعتراض به خشونت پلیس راهپیمایی کردند

معترضان جلیقه‌زرد در بزرگداشت مجروحان ماه‌های گذشته به خیابان‌ها آمدند و به استفاده پلیس از گلوله‌های پلاستیکی که در بیشتر کشورهای اروپایی ممنوع است، اعتراض کردند.

در دوازدهمین هفته اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه، چندین هزار جلیقه‌زرد شنبه دوم فوریه/ ۱۳ بهمن در پاریس و سایر شهرهای فرانسه راهپیمایی کردند. با وجود این اعتراضات، برخی نظرسنجی‌ها از بالا رفتن محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خبر می‌دهند.

این شنبه جلیقه‌زردها در اعتراض به خشونت پلیس به خیابان‌ها آمدند

جنبش جلیقه‌زردها جنبشی خودجوش در فرانسه است که از نیمه ماه نوامبر ۲۰۱۸ از طریق شبکه‌های اجتماعی علیه افزایش قیمت سوخت شکل گرفت. این جنبش به سرعت گسترش یافت و خواسته‌های افزایش قدرت خرید و دستمزدها به آن افزوده شد.

کارشناسان معتقدند تاثیر اعتراض‌های جلیقه‌زردها در فرانسه قابل توجه بوده است. این کشور تحت فشارها ناچار شد مسیر اصلاحات اقتصادی خود را تغییر دهد.

با وجود کوتاه آمدن دولت مکرون در برابر جلیقه‌زردها، معترضان وعده‌های رییس‌جمهوری را کافی نمی‌دانند و خواستار عوض شدن مسیر اصلاحات نئولیبرال اقتصادی در فرانسه هستند.

ده‌ها هزار جلیقه‌زرد هر شنبه به خیابان‌ها می‌آیند.

دولت فرانسه جمعه اول فوریه/ ۱۲ بهمن اما هشدار داد که پلیس در صورت مشاهده خشونت از سوی معترضان اجازه دارد به سوی آن‌ها فلش‌بال (گلوله‌ پلاستیکی) شلیک کند.

معترضان این شنبه در بزرگداشت مجروحان ماه‌های گذشته به خیابان‌ها آمدند و به استفاده پلیس از گلوله‌های پلاستیکی که در بیشتر کشورهای اروپایی ممنوع شده است، اعتراض کردند.

بر اساس آمار رسمی از زمان آغاز اعتراضات یک‌هزار و ۷۰۰ معترض و یک‌هزار افسر پلیس مجروح شده‌اند.

کریستفر کاستانر، وزیر کشور فرانسه گفته است:

«درست است که سلاح‌های غیرکشنده می‌توانند آسیب برسانند، اما پلیس نیاز دارد علیه آن دست از شورشیان که به آنها حمله می‌کنند از خود دفاع کند.»

جلیقه‌زردها این شنبه نیز همچون شنبه‌های گذشته با پرچم فرانسه و پلاکاردهایی علیه مکرون یا فراخوان برای همه‌پرسی در خیابان‌ها حاضر شدند.

در تظاهرات امروز مجروحان هفته‌های پیش در صف جلو ایستادند، در حالی که چشم‌بندهایی با علامت هدف (تیراندازی) بسته بودند.

وزرات کشور فرانسه گفته است ۸۰ هزار نیروی امنیتی در شهرهای مختلف به خدمت گرفته شدند. ۵ هزار پلیس در پاریس مستقر شدند.

همزمان برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند بعد از آغاز گفت‌و‌گوی ملی و مشورت‌های محلی، محبوبیت مکرون در فرانسه افزایش یافته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.