ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران: بودجه انسداد مرزها باید دو برابر شود

به گفته فلاحت‌پیشه، دولت در بودجه سال آینده «الزامات مرزی» را نادیده گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران خواستار افزایش صد درصدی اعتبار انسدادها مرزها شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه ۱۴ بهمن، یک روز پس از حمله یک گروه به یک پاسگاه مرزی در شهر نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان، خواستار دوبرابر شدن بودجه «انسداد مرزها» شد.

او این حمله را «تروریستی» و «کور» خواند که از سر «ناتوانی صدها گروه که در بیرون از مرزهای ایران» صورت می‌گیرد و از دولت خواست از «روش‌های سنتی به سمت روش‌های هوشمند انسداد مرزها» روی بیاورد.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده «الزامات مرزی دیده نشده»، گفت که انتظار دارد مجلس بودجه لازم را برای مقابله با اقدامات تروریستی تصویب کند.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که یک گروه ناشناس صبح شنبه ۱۳ بهمن به مقر سپاه پاسداران در شهرستان نیک‌شهر حمله کردند. دادستان نیک‌شهر این حمله را  تروریستی خواند.

گروه «جیش العدل» هم با صدور اطلاعیه‌ای که در رسانه‌های نزدیک به آن منتشر شد، مسئولیت این حمله نظامی را برعهده گرفت.

در جریان این حمله حداقل یکی از نظامیان جمهوری اسلامی کشته شد.

پیش از این نیز گروه جیش العدل با حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی ایران در بلوچستان شماری از نیروهای رسمی و نظامی را به گروگان گرفت.

رایزنی‌ها برای آزادی این افراد همچنان ادامه دارد و مقامات وزارت امورخارجه ایران در سفر به پاکستان، خواستار اقدام دولت پاکستان برای آزادی نظامیان ایران شده‌اند.

امنیت مرزهای شرق ایران از سال ۱۳۸۹ به سپاه پاسداران سپرده شده است.

در همین راستا گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در طرح‌های تحت عنوان «اردوی جهادی» در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان حضور می‌یابند. این اقدام با انتقاد شدید روحانیون اهل سنت و گروه‌های بلوچ روبرو شده است.

به گفته این گروه، اردوهای جهادی با سوء استفاده از فقر و محرومیت ساکنان این مناطق به منظور تبلیغ «شیعه‌گرایی» و «اختلاف‌افکنی میان بلوچ‌ها» برگزار می‌شود.

منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین منطقه در ایران است که طی سال‌های گذشته شاهد درگیری‌های پراکنده میان نظامیان جمهوری اسلامی و گروه‌های شبه‌نظامی بوده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.