ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹ کشور اروپایی ریاست جمهوری موقت گوایدو را به رسمیت شناختند

پارلمان اروپا در بحران ونزوئلا یکپارچه عمل کرد. بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز دولت ونزوئلا را از رسمیت نینداخته‌اند.

اتحادیه اروپا هشدار داده بود که اگر نیکلاس مادورو تا یکشنبه ۴ فوریه/ ۱۵ بهمن برگزاری انتخابات آزاد را نپذیرد، ریاست جمهوری خوان گوایدو را به رسمیت می‌شناسد. در پایان اولتیماتوم اروپا، مادورو برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را رد کرد و اعلام کرد که کشورش آماده دفاع در برابر هرگونه مداخله خارجی است. با به پایان رسیدن این ضرب‌الاجل، ۹ کشور اروپایی ریاست جمهوری موقت خوان گوایدو را به رسمیت شناختند.

خوان گوایدو، رئیس پارلمان و رهبر اپوزیسیون ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رویترز، دوشنبه ۴ فوریه/۱۵ بهمن کشورهای فرانسه، اسپانیا، آلمان، بریتانیا، پرتغال، سوئد، دانمارک، اتریش و هلند ریاست جمهوری موقت خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس پارلمان ونزوئلا را به رسمیت شناختند.

خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا چهارشنبه ۲۴ ژانویه/ ۴ بهمن در برابر جمعیت عظیمی از معترضان ضد دولتی سخنرانی کرد و خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا نامید. او خواهان برگزاری انتخابات آزاد و برکناری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری فعلی شده است. دولت ترامپ بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته بود.

اسپانیا، فرانسه، آلمان و بریتانیا، چهار کشور عضو اتحادیه اروپا شنبه هفته گذشته هشت روز به مادورو فرصت داده بودند انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را برگزار کند. نیمه‌شب گذشته این مهلت سپری شد. مادورو در سخنانی اولتیماتوم اتحادیه اروپا را پیشنهادی بی‌شرمانه دانست و انتخابات زودهنگام پارلمان را به عنوان بدیلی برای پیشنهاد اروپا مطرح کرد. روسیه، ایران، ترکیه و چین همچنان از مادورو حمایت می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه ۳ فوریه/ ۱۴ بهمن در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس احتمال دخالت نظامی ایالات متحده در ونزوئلا را رد نکرد.

پارلمان اروپا پنجشنبه گذشته با صدور قطعنامه‌ای در بروکسل ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت شناخت. پارلمان اروپا در این قطعنامه نقض حقوق بشر در ونزوئلا و سرکوب مخالفان را محکوم کرده بود. همزمان رسانه‌های دولتی ونزوئلا تصاویری از راهپیمایی کارگران شرکت نفت و گاز این کشور در حمایت از مادورو را منتشر کردند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد که اتحادیه اروپا کارگروهی را مأمور گفت‌وگو با اپوزیسیون ونزوئلا کرده است. پنجشنبه آینده در اوروگوئه این کارگروه نخستین دور گفت‌وگوها را برگزار می‌کند.

در دوران حکومت طالبان بر افغانستان، برخی از کشورهای جهان طالبان را به رسمیت نشناختند. بعد از پیروزی انقلاب چین نیز ایالات متحده آمریکا تا سال‌های دهه ۱۹۷۰ از شناسایی جمهوری خلق چین خودداری کرد و دولت تایوان را به عنوان تنها دولت قانونی در چین به رسمیت می‌شناخت. آمریکا در لیبی نیز حکومت معمر قذافی را از رسمیت انداخت و همچنین در سال ۲۰۱۴ از شناسایی حکومت بشار اسد در سوریه خودداری کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.