ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سندیکاهای کارگری فرانسه شب همبستگی با کارگران زندانی ایران برگزار می‌کنند

کلکتیو اعلام کرده با تداوم نقض حقوق کارگران ایران و ارعاب و تهدید فعالان صنفی «در کنار سازمان‌های بین‌المللی در درون سازمان جهانی کار» به اقدامات مقتضی دست خواهد زد.

در اعتراض به سرکوب فعالان کارگری در ایران، دستگیری فعالان کارگری و سندیکایی و پخش اعترافات اجباری آنان از تلویزیون، «کلکتیو» سندیکاهای کارگری فرانسه ۲۶ فوریه در پاریس، یک شب همبستگی با کارگران زندانی ایران برگزار می‌کند.

کارگران و خانواده کارگران زندانی فولاد اهواز مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند-۴ دی ۱۳۹۷

«کلکتیو» سندیکاهای فرانسه متشکل از پنج سندیکای کارگری بزرگ این کشور س اِف دِ تِ، سِ ژِ ت، اونسا، سولیدر (همبستگی)، اِف اِس او (سندیکای فرهنگیان) با صدور بیانیه‌ای از مبارزات کارگران، معلمان و حقوق‌بگیران ایران حمایت و از دستگیری فعالان کارگری و سندیکایی و وادار کردن آنان به اعتراف‌های اجباری اظهار نگرانی و این اقدامات را محکوم کرده است. در بیانیه کلکتیو از آمده است:

«در هفته‌های اخیر چندین فعال کارگری و فعال صنفی معلمان به صرف دفاع از مطالبات صنفی خود و شرکت در اعتراضات صنفی دستگیر شده‌اند. نهادهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیرشدگان را تحت شکنجه‌های جسمی و روانی وادار به اعتراف‌های اجباری کرده از آن فیلم تهیه می‌کنند و تلویزیون دولتی ایران با پخش این اعترافات کاذب سعی در مخدوش کردن چهره این فعالان می‌کنند.»

بیانیه به مورد پخش باصطلاح اعترافات اسماعیل بخشی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه و سپیده قُلیان از فعالان کارگری اشاره کرده است که هر دو اظهار داشته‌اند مورد شکنجه‌های شدید جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

بیانیه کلکتیو سندیکاهای کارگری فرانسه حاکی است: « حقوق بگیران ایرانی  در اثر وخامت اوضاع عمومی دست به کارزار اعتراضی و مطالباتی زده و خواستار بهبود شرایط کار و زندگی خود هستند. آنان خواستار پایان دادن به دستمزدهای پائین و عدم پرداخت حقوق عقب مانده خود طی ماه‌های گذشته  هستند.»

بیانیه به اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز و نیز اعتراضات سراسری معلمان اشاره کرده و افزوده است:

«تنها پاسخ مقامات جمهوری اسلامی، دستگیری و زندانی کردن فعالان سندیکائی، فعالان و نیروهای دموکراتیک  پشتیبان آن هاست. نمونهء آن، دستگیری آقایان حبیبی، عبدی، بهشتی، مردانی و معلمان دیگر است. فعالان سندیکائی ، مثل اسماعیل بخشی و علی نجاتی و نیز دانشجوی فعال مدنی، خانم سپیده قُلیان پس از دستگیری شکنجه شدند. قلیان و بخشی پس از آزادی مشروط نسبت به شکنجه های خود در دوران حبس، اعتراض و افشاگری کردند. در نتیجه، آن ها مجددا دستگیر و در مکانی نامعلوم زندانی شده‌اند.»

علاوه بر مواردی که در بیانیه کلکتیو سندیکاهای فرانسه به آن‌ها اشاره شده است، هفته گذشته جعفر عظیم‌زاده رئیس و پروین محمدی نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز توسط ماموران نهادهای امنیتی دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون در زندان اوین به سر می‌برند.

کلکتیو خواهان آزادی بی قید و شرط و فوری همه فعالان کارگری، معلمان و دیگر فعالان دستگیرشده است در صدد است روز سه شنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۹، از ساعت ۱۹ در بورس کار، پاریس؛ یک شب همبستگی با کارگران مبارز و فعالان سندیکائی دربند برگزار کند.

کلکتیو نوشته است در صورت تداوم نقض حقوق کارگران و حقوق‌بگیران ایران و ارعاب و تهدید فعالان صنفی، سندیکاهای کارگری فرانسه «در کنار سازمان‌های بین‌المللی در درون سازمان جهانی کار» به اقدامات مقتضی دست خواهد زد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.