ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه تظاهرات علیه عمر البشیر در خارطوم

اعتراضات خیابانی علیه حکومت عمر البشیر در سودان ادامه دارد. دوشنبه بار دیگر در خارطوم، پایتخت سودان تظاهرات اعتراضی بر پا شد و پلیس به مقابله با معترضان روی آورد.

روز دوشنبه ۴ فوریه / ۱۵ بهمن پلیس سودان به روی تظاهرات‌کنندگان مخالف حکومت عمر البشیر گاز اشک‌آور شلیک کرد تا آن‌ها را پراکنده کند. این بار تظاهرات اعتراضی از چند منطقه خارطوم آغاز شد.

اعتراضات خیابانی علیه حکومت عمر البشیر در سودان ادامه دارد.

به‌گزارش رویترز، از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ / ۲۸ آذر سال جاری، دانشجویان، فعالان سیاسی و اجتماعی و معترضان دیگر که با مشکلات رو به رشد اقتصادی مواجه شده‌اند تقریباً هر روز در سودان دست به تظاهرات اعتراضی می‌زنند.

جنبش اعتراضی، که در ابتدا با سه برابر شدن قیمت نان آغاز شد، به اعتراض علیه رژیم عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور که از سال ۱۹۸۹ در قدرت بوده است، تبدیل شد.

به‌گفته سازمان‌های مدافع حقوق بشر در این اعتراضات دست‌کم ۴۵ نفر کشته شده‌اند. دولت شمار کشته‌شدگان را ۳۰ نفر اعلام کرده و می‌گوید دو نفر از آن‌ها مأموران امنیتی بوده‌اند.

معتز موسی، نخست‌وزیر سودان شنبه ۲ فوریه / ۱۳ بهمن خواسته‌های معترضان را «مشروع» و «قانونیم شمرد و گفت: «با این وجود ما در دولت معتقدیم که تنها راه تغییر اوضاع کنونی انتخابات است.»

موسی با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: «مشکلاتی وجود دارند و ما در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستیم.»

روز شنبه گذشته هزاران معترض در خیابان‌های ایالت شرقی کاسالا در سودان به خیابان‌ها آمدند تا به کشته شدن یکی از معترضان دستگیر شده در هفته گذشته اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.