ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه از گفت‌وگوی مادورو با اپوزیسیون حمایت کرد

سرگئی لاوروف می‌گوید اپوزیسیون ونزوئلا از گفت‌وگو پرهیز می‌کند. او با انتقاد از موضع اروپا گفت تمام طرف‌های درگیر در حل و فصل بحران ونزوئلا باید برای حل این بحران گرد هم آیند.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که بحران ونزوئلا تنها با گفت‌وگوی دولت و اپوزیسیون قابل حل است. لاوروف معتقد است که اپوزیسیون گفت‌وگو را رد  و تنها بر استعفای مادورو تأکید می‌کند. وزیر خارجه روسیه از موضع کشورهای اروپایی در به‌رسمیت شناختن گوایدو، رهبر اپوزیسیون به‌عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا، انتقاد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه

خبرگزاری ریانووستی، سه‌شنبه ۵ فوریه / ۱۶ بهمن در ارتباط با بحران ونزوئلا به‌نقل سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نوشت: «ما همچنان بر این باوریم که تنها راه حل این بحران، آوردن دولت و اپوزیسیون پای میز مذاکره است. در غیر این صورت یک تغییر حکومت دیگر مانند آن‌چه غرب بارها انجام داده است، صورت خواهد گرفت و هیچ کشوری از تغییر حکومت سود نمی‌برد.»

روز گذشته، دوشنبه ۴ فوریه / ۱۵ بهمن با اتمام مهلت هشت روزه اتحادیه اروپا به نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، کشورهای اصلی اتحادیه اروپا شامل آلمان، فرانسه، بریتانیا، هلند، اسپانیا، اتریش، دانمارک، پرتغال و سوئد، خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به‌رسمیت شناختند.

اتحادیه اروپا همچنین از قصد خود در راه ایجاد یک گروه کاری برای تعیین موضع مشترک در قبال برگزاری انتخابات جدید در ونزوئلا اعلام کرد.

سرگئی لاوروف موضع اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داد  و گفت: «برخی از کشورهای عضو، حدود هشت یا ۱۰ کشور، و به همین تعداد از کشورهای آمریکای لاتین در این گروه دعوت شده‌اند اما نه از روسیه، نه از چین و نه حتی از آمریکا دعوتی به‌عمل نیامده است.»

او افزود: «متمدنانه‌تر و مؤثرتر خواهد بود که قبل از صدور بیانیه تمام طرف‌های درگیر در حل و فصل بحران ونزوئلا برای بحث در مورد راه‌های کمک به مردم این کشور گرد هم آیند.»

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، نیز در این‌باره گفت: «ما شاهد تلاش‌هایی برای مشروعیت بخشیدن به دخالت مستقیم و غیرمستقیم در امور داخلی ونزوئلا و تصرف قدرت در این کشور هستیم و این به‌ هیچ‌وجه به سود حل مسالمت‌آمیز و مؤثر بحران حاکم بر این کشور نیست.»

او تأکید کرد که «هر گونه راه حلی تنها باید توسط خود ونزوئلایی‌ها به‌دست آید.»

شامگاه دوشنبه ۴ فوریه / ۱۵ بهمن کشورهای عضو گروه لیما در اوتاوا، پایتخت کانادا نیز از ارتش ونزوئلا خواستند تا با قطع همکاری با دولت مادورو، از خوان گوایدو حمایت کند.

۱۱ کشور آمریکای لاتین و کانادا در سال ۲۰۱۷ گروه لیما را به‌منظور «یافتن راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران ونزوئلا» تشکیل دادند.

گروه لیما از جامعه جهانی خواست تا نگذارند دولت نیکلاس مادورو مبادلات مالی و تجاری خارجی انجام دهد.

در همین حال نیکلاس مادورو سه‌شنبه ۵ فوریه / ۱۶ بهمن گفت در برابر فشار آمریکا برای تغییر حکومت در ونزوئلا تسلیم نخواهد شد.

مادورو گفت: «من از همه شیوه‌های ارتباطی برای درخواست از جهانیان جهت محکوم و متوقف کردن دیوانگی دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا استفاده می‌کنم.»

وضعیت اقتصادی ونزوئلا با وجود داشتن منابع فراوان نفتی بسیار وخیم است و بحران مالی این کشور را فراگرفته است.

به‌گفته سازمان ملل متحد، تاکنون در جریان اعتراض‌های اخیر در ونزوئلا حدود ۴۰ نفر کشته و ۸۵۰ نفر بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.