ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نزار زکا در اعتراض به بازداشت ناعادلانه و اعتراف اجباری اعتصاب غذا کرد

وکیل آمریکایی نزار زکا گفته او مدتی پیش برای «۴۰ روز» از بند عمومی چهارم زندان اوین به سلول انفرادی منتقل شده و در آنجا تحت فشار بازجویان سپاه پاسداران برای اعتراف اجباری در مقابل دوربین بوده.

وکیل نزار زکا، فعال آزادی اینترنت و شهروند لبنانی که با حکم ۱۰ سال حبس در زندان اوین به سر می‌برد، به کمپین حقوق بشر در ایران گفته که او از روز ۱۵ بهمن/چهارم فوریه اعتصاب غذای تر کرده است. جیسون پابلت گفته دلیل اعتصاب غذای موکلش، اعتراض به «بازداشت ناعادلانه‌ و اجبار به اعتراف اجباری برای جرمی که مرتکب نشده» بوده است.

نزار زکا به دعوت دولت ایران به این کشور سفر کرده بود

نزار زکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا و فعال اینترنت آزاد شهریور ۹۴ بازداشت شد. او به اتهام  «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»، به ۱۰ سال حبس محکوم شده و از زمان بازداشت تاکنون چندین بار مجبور به اعترافات اجباری شده است.

وکیل آمریکایی نزار زکا گفته او مدتی پیش برای «۴۰ روز» از بند عمومی چهارم زندان اوین به سلول انفرادی منتقل شده و در آنجا تحت فشار بازجویان سپاه پاسداران برای اعتراف اجباری در مقابل دوربین بوده است. جیسون پابلت گفته با این حال زکا اعترافات اجباری را به دلیل اینکه کار خلافی مرتکب نشده نپذیرفته است. جیسون پابلت گفته:

«ایران می‌خواهد تلاش‌های حرفه‌ای او برای دسترسی مردم به اطلاعاتی که زندگی همه افراد در خاورمیانه از جمله ایران را بهبود می‌بخشد ویران کند.» این وکیل همچنین گفته نراز زکا با این اعتصابش می‌خواهد «اعتقاد به کارش را برای کمک به همه مردم خاورمیانه برای داشتن زندگی بهتر نشان دهد. کاری که در ایران منجر به بازداشت او شده است.»

به گفته این وکیل، نزار زکا اکنون در بند چهارم زندان اوین در بندی زندانی است که ژیائو وانگ شهروند چینی – آمریکایی نیز زندانی است.

وکیل نزار زکا به کمپین حقوق بشر ایران گفته است:

«آقای زکا بی‌گناه است. او به دعوت دولت جمهوری اسلامی به ایران برای شرکت در یک کنفرانس آمد و پس از آن بازداشت شد. دلیل بازداشت او چیزی جز انگیزه سیاسی نیست. حتی شهیندخت مولاوردی کسی که نزار زکا را برای شرکت در کنفرانس دعوت کرده بود در سال ۲۰۱۸ گفت در پرونده نزار اشتباهی صورت گرفته است. نزار فعال آزادی اینترنت است که به این دلایل و دلیل دیگر از سوی دولت ایران بازداشت شده و همچنان از آزادی او ممانعت می‌شود.»

نزار زکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ به دعوت مسئولان «همایش بین‌المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» به ایران سفر کرد اما سه روز بعد در فرودگاه بازداشت شد. او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام جاسوسی برای دولت متخاصم آمریکا به ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۴.۵ میلیون دلاری محکوم شد که دادگاه تجدید نظر اوایل مرداد ماه ۹۶ این حکم را تأیید کرد. زکا این اتهامات را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.