ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اروپا عربستان سعودی را در فهرست سیاه پولشویی قرار می‌دهد

سه قدرت اروپایی با اقدام کمیسیون اروپا مخالف‌اند. با این حال هفته آینده این فهرست به تصویب می‌رسد. علاوه بر ریاض، پاناما هم در این فهرست قرار دارد.

بروکسل قصد دارد ریاض و پاناما را در فهرست سیاه کشورهایی قرار دهد که به قوانین مبارزه با پولشویی پایبند نیستند. این فهرست با فهرست گروه ویژه اقدام مالی ( FAFT) که ایران را شامل می‌شود تفاوت دارد.

آمریکا از کمیسیون اروپا خواست ریاض را در فهرست سیاه پولشویی قرار ندهد (عکس: نمایی از ریاض – آرشیو)

به گزارش فایننشال تایمز بریتانیا، فرانسه و آلمان سه قدرت اروپایی با قرار دادن عربستان سعودی در فهرست سیاه پولشویی مخالفت کرده‌اند، با این حال کمیسیون اروپا هفته آینده این فهرست را که علاوه بر عربستان سعودی پاناما و چند کشور دیگر را هم شامل می‌شود به تصویب می‌رساند.

دیپلمات‌های اروپایی به فایننشال تایمز گفته‌اند که در اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا که هفته گذشته در لهستان برگزار شد، درباره افزودن نام عربستان سعودی به فهرست یاد شده رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی انجام گرفت. ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و متحدانش از بروکسل خواسته‌اند از این اقدام صرف‌نظر کند.علاوه بر سه قدرت اروپایی، اسپانیا، یونان، ایتالیا و بلژیک هم با این طرح مخالف‌اند.

فرانسه اعلام کرده که کمیسیون اروپا انگیزه‌های سیاسی را در تهیه فهرست سیاه پولشویی دخالت داده و بریتانیا هم گفته است پیش از آنکه ریاض به این فهرست افزوده شود، می‌بایست با عربستان وارد گفت‌وگو شد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اما مصمم است که نام عربستان سعودی به فهرست سیاه پولشویی اتحادیه اروپا اضافه شود. این فهرست هفته آینده در کمیسیون اروپا به تصویب می‌رسد. در مجموع ۲۳ کشور در این فهرست قرار دارند. فهرست گروه ویژه اقدام مالی (FAFT) ۱۳ کشور از جمله ایران و سریلانکا را شامل می‌شود. پارلمان اروپا اعلام کرده که فهرست گروه ویژه اقدام مالی (FAFT) کامل نیست و برای مثال به پولشویی در پاناما بی‌توجه است.

روسیه در فهرست سیاه پولشویی اتحادیه اروپا قرار ندارد. بروکسل اما اعلام کرده که فعالیت‌های مسکو را زیر نظر دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.