ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايرج قادری درگذشت

<p>ايرج قادری کارگردان و بازيگر سينمای ايران صبح امروز يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ بر اثر بيماری سرطان درگذشت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فارس، اين کارگردان سينما ساعت چهار صبح امروز در بيمارستان مهراد تهران در گذشت.</p> <p>فرح حيدری، مدير فيلمبرداری آثار ايرج قادری درباره مراسم تشييع و خاکسپاری وی گفت: &quot;متأسفانه همسر ايرج قادری پافشاری &zwnj;و اصرار داشتند که هرچه سريع&zwnj;تر پيکر او دفن شود.&quot;</p> <blockquote> <p>ایرج قادری از اوايل فروردين سال جاری خورشيدی به علت بيماری سرطان در بيمارستان مهراد تهران بستری شده بود</p> </blockquote> <p>وی افزود: &quot;من شب گذشته تا ساعت دو نيمه شب مطلع بودم که ايرج قادری زنده است اما متأسفانه ساعت چهار بامداد درگذشت و به خواست همسرش به سرعت کارهای وی انجام شد و در يکی از امامزاده&zwnj;های کرج دفن شد.&quot;</p> <p>حيدری گفت: &quot;متأسفانه همسر وی به اين نکته مهم دقت نکرد که هنرمند تنها متعلق به خانواده&zwnj;اش نيست و متعلق به مردم و دوستدارانش است و بهتر اين بود که تشييع جنازه در شأن ايشان صورت می&zwnj;گرفت.&quot;</p> <p>به گفته وی در مراسم خاک&zwnj;سپاری ايرج قادری &quot;کمتر از ۴۰ نفر&quot; حضور داشتند.</p> <p>در همین حال یکی از نزديکان همسر ايرج قادری به خبرگزاری میراث فرهنگی (CHN) گفت: &quot;مرحوم قادری به هيچ عنوان دوست نداشت مردم برای چنين روزهايی به زحمت بيافتند. هميشه و حتی در روزهای پايانی عمرش که توانايی تکلم داشت به اين نکته اشاره می&zwnj;کرد و از همسرشان تقاضا می&zwnj;کرد مراسم دفن او کاملاً بی سر و صدا انجام شود.&quot;</p> <p>قادری از اوايل فروردين سال جاری خورشيدی به علت بيماری سرطان در بيمارستان مهراد تهران بستری شده بود.</p> <p>ايرج قادری طی ۵۶ سال فعاليت در سينما، ۴۱ فيلم سينمايی را کارگردانی کرده است. او همچنين در ۷۲ فيلم سينمايی به عنوان بازيگر ايفای نقش کرده و تهيه&zwnj;کنندگی ۹ فيلم سينمايی را نيز برعهده داشته است. اين کارگردان تجربه نويسندگی چهار فيلمنامه را نيز در کارنامه کاری خود دارد.</p> <p>فيلم سينمايی &quot;شبکه&quot; به کارگردانی قادری در نوبت اکران قرار دارد.</p> <p>ايرج قادری پس از انقلاب اسلامی ايران در سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۳ از فعاليت هنری منع شده بود. وی در سال ۷۳ با فيلم &quot;می&zwnj;خواهم زنده بمانم&quot; اجازه بازگشت به سينما را پيدا کرد.</p> <p>&nbsp;</p>

ايرج قادری کارگردان و بازيگر سينمای ايران صبح امروز يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ بر اثر بيماری سرطان درگذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، اين کارگردان سينما ساعت چهار صبح امروز در بيمارستان مهراد تهران در گذشت.

فرح حيدری، مدير فيلمبرداری آثار ايرج قادری درباره مراسم تشييع و خاکسپاری وی گفت: "متأسفانه همسر ايرج قادری پافشاری ‌و اصرار داشتند که هرچه سريع‌تر پيکر او دفن شود."

ایرج قادری از اوايل فروردين سال جاری خورشيدی به علت بيماری سرطان در بيمارستان مهراد تهران بستری شده بود

وی افزود: "من شب گذشته تا ساعت دو نيمه شب مطلع بودم که ايرج قادری زنده است اما متأسفانه ساعت چهار بامداد درگذشت و به خواست همسرش به سرعت کارهای وی انجام شد و در يکی از امامزاده‌های کرج دفن شد."

حيدری گفت: "متأسفانه همسر وی به اين نکته مهم دقت نکرد که هنرمند تنها متعلق به خانواده‌اش نيست و متعلق به مردم و دوستدارانش است و بهتر اين بود که تشييع جنازه در شأن ايشان صورت می‌گرفت."

به گفته وی در مراسم خاک‌سپاری ايرج قادری "کمتر از ۴۰ نفر" حضور داشتند.

در همین حال یکی از نزديکان همسر ايرج قادری به خبرگزاری میراث فرهنگی (CHN) گفت: "مرحوم قادری به هيچ عنوان دوست نداشت مردم برای چنين روزهايی به زحمت بيافتند. هميشه و حتی در روزهای پايانی عمرش که توانايی تکلم داشت به اين نکته اشاره می‌کرد و از همسرشان تقاضا می‌کرد مراسم دفن او کاملاً بی سر و صدا انجام شود."

قادری از اوايل فروردين سال جاری خورشيدی به علت بيماری سرطان در بيمارستان مهراد تهران بستری شده بود.

ايرج قادری طی ۵۶ سال فعاليت در سينما، ۴۱ فيلم سينمايی را کارگردانی کرده است. او همچنين در ۷۲ فيلم سينمايی به عنوان بازيگر ايفای نقش کرده و تهيه‌کنندگی ۹ فيلم سينمايی را نيز برعهده داشته است. اين کارگردان تجربه نويسندگی چهار فيلمنامه را نيز در کارنامه کاری خود دارد.

فيلم سينمايی "شبکه" به کارگردانی قادری در نوبت اکران قرار دارد.

ايرج قادری پس از انقلاب اسلامی ايران در سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۳ از فعاليت هنری منع شده بود. وی در سال ۷۳ با فيلم "می‌خواهم زنده بمانم" اجازه بازگشت به سينما را پيدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    ضمن تسلیت به خانواده ایشان برای آن مرحوم آمرزش ابدی مسئلت دارم.