ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"رهبر ايران ملک‌زاده را عفو کرد"

<p>آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، محمدشريف ملک&zwnj;زاده را که از وی به عنوان يکی از اعضای &quot;جريان انحرافی&quot; نام برده می&zwnj;&zwnj;شود، عفو کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران روز يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ گفت: &quot;پرونده محمدشريف ملک&zwnj;زاده با صدور کيفر خواست در آستانه ارسال به دادگاه بود، که با توجه به گزارش&zwnj;هايی که به رهبری رسيده، مورد عفو نظام و رأفت رهبری قرار گرفت.&quot;</p> <p>وی توضيح بيشتری درباره اين گزارش&zwnj;ها نداده است.</p> <p>منتقدان دولت ايران از ملک&zwnj;زاده به عنوان عضو &quot;جريان انحرافی&quot; نام می&zwnj;برند و می&zwnj;گويند اين جريان با هدف &quot;تضعيف ولايت و روحانيت&quot; شکل گرفته است.</p> <blockquote> <p>ملک&zwnj;زاده در هفته&zwnj;های اخير از سوی محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران و آيت&zwnj;الله محمود هاشمی شاهرودی، رئيس هيأت عالی حل اختلاف و تنظيم روابط قوای سه گانه به عنوان مشاور منصوب شده است</p> </blockquote> <p>&quot;جريان انحرافی&quot; توصيفی است که اصول&zwnj;گرايان منتقد دولت درباره اسفنديار رحيم مشايی و هم&zwnj;فکران وی به کار می&zwnj;برند.</p> <p>بر پايه همين اتهام، ملک&zwnj;زاده سال گذشته بازداشت شد. وی چند روز پس از آن بازداشت شد که از سوی علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير خارجه ايران به عنوان معاون مالی و ادارای اين وزارت&zwnj;خانه منصوب گرديد.</p> <p>با اين حال ملک&zwnj;زاده پيش از آنکه بازداشت شود با فشار نمايندگان مجلس و تهديد به استيضاح صالحی، از سمتش در وزارت خارجه استعفا کرد.</p> <p>ملک&zwnj;زاده در هفته&zwnj;های اخير از سوی محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران و آيت&zwnj;الله محمود هاشمی شاهرودی، رئيس هيأت عالی حل اختلاف و تنظيم روابط قوای سه گانه به عنوان مشاور منصوب شده است.</p> <p>پس از اين انتصاب آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران از اينکه به محمدشريف ملک&zwnj;زاده، سمت تازه&zwnj;ای داده شده، انتقاد کرد.</p> <p>آيت&zwnj;الله لاريجانی ۱۰ ارديبهشت در يک مراسم دولتی در تهران گفت: &quot;فرض کنيد در ماجراهايی قوه قضائيه رسيدگی انجام داده و متهمی را که اتفاقاً اتهام او کوچک نيست به دليل مصلحتی مورد رأفت نظام قرار داده و اين فرد مورد عفو قرار می&zwnj;گيرد اما واقعاً دليلی دارد که به چنين متهمی حکم بدهيم؟&quot;</p> <p>به گفته وی &quot;يک دفعه&zwnj;ای حکم&zwnj;های قارچ&zwnj;گونه&zwnj; از اين طرف و آن طرف صادر می&zwnj;شود آيا ما نبايد ملاحظه کنيم که اگر متهمی در دستگاه قضايی مورد رأفت نظام قرار گرفته نبايد به وی احکام کليدی بدهيم و تشويق&zwnj;اش کنيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، محمدشريف ملک‌زاده را که از وی به عنوان يکی از اعضای "جريان انحرافی" نام برده می‌‌شود، عفو کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران روز يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ گفت: "پرونده محمدشريف ملک‌زاده با صدور کيفر خواست در آستانه ارسال به دادگاه بود، که با توجه به گزارش‌هايی که به رهبری رسيده، مورد عفو نظام و رأفت رهبری قرار گرفت."

وی توضيح بيشتری درباره اين گزارش‌ها نداده است.

منتقدان دولت ايران از ملک‌زاده به عنوان عضو "جريان انحرافی" نام می‌برند و می‌گويند اين جريان با هدف "تضعيف ولايت و روحانيت" شکل گرفته است.

ملک‌زاده در هفته‌های اخير از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران و آيت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، رئيس هيأت عالی حل اختلاف و تنظيم روابط قوای سه گانه به عنوان مشاور منصوب شده است

"جريان انحرافی" توصيفی است که اصول‌گرايان منتقد دولت درباره اسفنديار رحيم مشايی و هم‌فکران وی به کار می‌برند.

بر پايه همين اتهام، ملک‌زاده سال گذشته بازداشت شد. وی چند روز پس از آن بازداشت شد که از سوی علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران به عنوان معاون مالی و ادارای اين وزارت‌خانه منصوب گرديد.

با اين حال ملک‌زاده پيش از آنکه بازداشت شود با فشار نمايندگان مجلس و تهديد به استيضاح صالحی، از سمتش در وزارت خارجه استعفا کرد.

ملک‌زاده در هفته‌های اخير از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران و آيت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، رئيس هيأت عالی حل اختلاف و تنظيم روابط قوای سه گانه به عنوان مشاور منصوب شده است.

پس از اين انتصاب آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران از اينکه به محمدشريف ملک‌زاده، سمت تازه‌ای داده شده، انتقاد کرد.

آيت‌الله لاريجانی ۱۰ ارديبهشت در يک مراسم دولتی در تهران گفت: "فرض کنيد در ماجراهايی قوه قضائيه رسيدگی انجام داده و متهمی را که اتفاقاً اتهام او کوچک نيست به دليل مصلحتی مورد رأفت نظام قرار داده و اين فرد مورد عفو قرار می‌گيرد اما واقعاً دليلی دارد که به چنين متهمی حکم بدهيم؟"

به گفته وی "يک دفعه‌ای حکم‌های قارچ‌گونه‌ از اين طرف و آن طرف صادر می‌شود آيا ما نبايد ملاحظه کنيم که اگر متهمی در دستگاه قضايی مورد رأفت نظام قرار گرفته نبايد به وی احکام کليدی بدهيم و تشويق‌اش کنيم."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.