ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور جدید سفرهای زلمی خلیل‌زاد برای صلح در افغانستان آغاز شد

در این سفر ۱۸ روزه، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان خواهد رفت. این پنجمین سفر خلیل‌زاد به کشورهای مختلف است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان دور تازه سفرهای خود به چند کشور از جمله افغانستان را آغاز کرد.

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان

در اطلاعیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده‌ است که زلمی خلیل‌زاد از ۱۰ تا ۲۸ ماه فوریه (۲۱ بهمن تا ۹ اسفند) از بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان، دیدار خواهد کرد.

این سفر بخشی از تلاش‌های آمریکا برای پیشبرد صلح در افغانستان عنوان شده است.

به‌گفته وزارت خارجه آمریکا، خلیل‌زاد همزمان با پیشبرد تلاش‌های صلح، با دولت افغانستان نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

این پنجمین سفر زلمی خلیل‌زاد به کشورهای مختلف در راستای مذاکرات صلح افغانستان است.

زلمی خلیل‌زاد، هفته گذشته در واشنگتن نسبت به دستیابی به توافق صلح با طالبان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ابراز امیدواری کرد و گفت: «برای افغانستان بهتر خواهد بود اگر ما بتوانیم قبل از انتخابات که برای ماه ژوئیه برنامه‌ریزی شده است به یک توافق صلح برسیم.»

خلیل‌زاد همچنین افزود: «ما در پی توافق‌نامه صلح هستیم، نه توافق‌نامه خروج. توافق‌نامه صلح می‌تواند امکان خروج را فراهم سازد.»

دولت آمریکا به‌منظور حل و فصل سیاسی مسئله افغانستان به مذاکرات صلح سرعت بخشیده‌ است. زلمی خلیل‌زاد ماه گذشته در دوحه به‌مدت شش روز با طالبان گفت‌وگو کرد که شاید بیشترین کارایی تاکنون را داشت. او قرار است در ۲۵ فوریه (۶ اسفند) این مذاکرات را ادامه دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد به جنگ ۱۷ ساله نیروهای دولتی افغانستان و طالبان پایان دهد و ۱۴ هزار سرباز آمریکایی حاضر در افغانستان را به خانه‌های خود بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.