ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست لبنان از سوریه: تضمینِ بازگشت سریع پناهجویان سوری

به گفته وزیر خارجه لبنان، دادن ضمانت امنیتی به پناهجویان «در صدر همه آشتی‌ها است که همین اکنون در حال وقوع هستند.»

وزیر خارجه لبنان دوشنبه ۱۱ فوریه / ۲۲ بهمن از سوریه خواست که برای تشویق پناهجویان سوری برای بازگشت به کشورشان، «حق مالکیت» آنها و همینطور معافیت از «خدمت سربازی» را تضمین کند.

بیش از نیمی از جمعیت ۲۲ میلیون نفری سوریه با وقوع جنگ وادار به جابه‌جایی شدند. عکس از آرشیو

از سال ۲۰۱۱ به این سو و به خصوص با اوج گرفتن جنگ داخلی در سوریه، لبنان که کمی بیش از شش میلیون جمعیت دارد میزبان بیش از یک میلیون پناهجو بوده است.

بخشی از پناهجویان با آرام گرفتن درگیری‌های جنگ به کشور خود بازگشته اند و برخی دیگر هنوز در لبنان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در کنفرانسی خبری گفت که دولت سوریه می‌تواند برای تشویق پناهجویان به بازگشت، کمک بزرگی کند، و آن دادن تضمین امنیتی است. به گفته باسیل، این اقدام «در صدر همه آشتی‌ها است که همین اکنون در حال وقوع هستند.»

بیش از نیمی از جمعیت ۲۲ میلیون نفری سوریه با وقوع جنگ وادار به جابه‌جایی شدند. ۵ میلیون از آنها به خارج سوریه پناه بردند و بسیاری از آنها به کشورهای همسایه از جمله لبنان، ترکیه، و اردن رفتند.

دولت بشار اسد توانست بیشتر قلمرو سوریه را با کمک ایران و روسیه از دست مخالفان دولت بازپس بگیرد. فرایند بازپس‌گیری مناطق تحت محاصره شورشیان در ادبیات دولت سوریه «معاهده آشتی» نامیده می‌شود.

وزیر خارجه لبنان در حضور محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که به لبنان سفر کرده، این سخنان را بیان می‌کرد.

باسیل اظهار امیدواری کرد که سرعت بازگشت افزایش یابد و دمشق می‌تواند با دادن تضمین «حق مالکیت افراد و معافیت از خدمت سربازی» به تسهیل این فرایند کمک کند.

سازمان‌های امدادگر که با پناهجویان کار می‌کنند می‌گویند پناهجویان سوری نسبت به از دست دادن املاک‌شان و رفتن به خدمت سربازی نگرانند، و اینها دلایل مهمی است که آنها را از بازگشت به خانه باز می‌دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.