ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سرطان پیشرفته»، مستندی از وضعیت زندان زنان قرچک

ندامتگاه شهر ری (زندان قرچک) به دلیل نداشتن امکانات رفاهی، مسائل بهداشتی، دسترسی زندانیان به درمان مناسب و حتی آب آشامیدنی یکی از بدترین زندان‌های استان تهران به حساب می‌آید.

زندان شهر ری (که به زندان قرچک نیز معروف است) سابقا یک مرغداری بوده است. اکنون در آنجا صدها زن که به جرایم خشن محکوم شده‌اند، در شرایط پرازدحام و غیر بهداشتی و بدون دسترسی به آب آشامیدنی سالم، غذای مناسب، دارو و هوای تازه نگهداری می‌شوند. گزارش‌های دریافتی از این زندان حاکی از شیوع گسترده بیماری‌های عفونی، مصرف مواد مخدر و سطح بالای خشونت هم در بین زندانیان و هم توسط ماموران علیه زندانیان است.

مستند «سرطان پیشرفته» گوشه‌ای از وضعیت زنان زندانی در ندامتگاه شهر ری (قرچک ورامین) را توصیف می‌کند. در این مستند محمد مقیمی، وکیل دادگستری و کارشناس ارشد حقوق بشر، آتنا فرقدانی هنرمند و کارتونیست، زهرا سادات ابراهیمی، زهرا شفیعی دهاقانی و ملیکا کاوندی، از هواداران محمدعلی طاهری حضور دارند و درباره شرایط این زندان صحبت می‌کنند.



این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.