ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: همه باید احساس کنیم که در شرایط جنگ هستیم

روحانی می‌گوید «دشمن» جنگ اقتصادی به‌راه انداخته و اگر مردم در برابر آمریکا تسلیم شوند، دیگر تا آخر باید تسلیم شد. او در همین حال می‌گوید اگر «حرمت کشور» نگه داشته شود حاضر به گفت‌وگوست.

رئیس جمهوری ایران نسبت به «جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و روانی دشمن» هشدار داد و گفت همه باید خود را در شرایط جنگی بدانند و اگر در برابر آمریکا تسلیم شدند تا آخر باید تسلیم شوند. او در همین حال راه گفت‌وگو را نبست و گفت اگر «حرمت کشور» حفظ شود حاضر است وارد گفت‌وگو شود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، چهارشنبه ۲۴ بهمن در نخستین جلسه هیئت دولت پس از مراسم سالگرد انقلاب، بار دیگر از «توطئه‌های قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا» سخن گفت و با تأییدِ این‌که در یک سال گذشته «دشمنان» فشارهایی وارد کردند، گفت: «این طبیعی است، وقتی جنگی بر مردم ما تحمیل می‌شود، آن جنگ خود به خود مجروح دارد و مشکلاتی ایجاد می‌کند.»

روحانی افزود: «همه باید احساس کنیم که ما در یک شرایط جنگ هستیم.»

او تسلیم در برابر دشمن را بی‌پایان دانست و گفت: «اگر ملت ما در برابر آمریکا تسلیم شد، دیگر تا آخر باید تسلیم شویم یعنی باید کشور، عزت، استقلال‌ و هویت‌مان را واگذار کنیم. اگر می‌خواهیم بایستیم باید از اول بایستیم.»

با این حال رئیس جمهوری ایران راه مذاکره را باز گذاشت و بدون اشاره به طرفِ گفت‌وگو، گفت: «البته اگر کسی در یک موضوع خاصی با ما حرف و گفت‌وگو داشت، در صورتی که حرمت کشور و قانون و مقررات بین‌المللی را محترم بشمارد، ما همیشه اهل گفت‌و‌گو، کلام و منطق هستیم اما حاضر به پذیرش تحمیل، زور و فشار و زیرپا گذاشتن حقوق ملی خود نیستیم.»

«دشمن» یکی از پرتکرارترین واژه‌ها در سخنان علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی است و به نظر او عامل بسیاری از مشکلات «دشمن» است. او در آذرماه سال جاری گفته بود: «هدف آن‌ها این بود که به وسیله تحریم و اقدامات ضد امنیتی، در کشور دو دستگی، اختلاف و جنگ گروه‌ها به‌وجود آورند و عده‌ای را به خیابان‌ها بکشانند.»

رهبر جمهوری اسلامی جمعه گذشته در سخنانی که در جمع گروهی از افسران نیروی هوایی ایراد کرده بود، از مسئولان خواسته بود تسویه حساب‌های جناحی را به بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن موکول کنند. با این‌حال در راهپیمایی سالگرد انقلاب در قم، عده‌‌ای پلاکاردهایی با خط و شکل یکسان به دست داشتند. با کنایه از تکیه‌کلام روحانی که می‌گوید علی برکت‌الله، بر روی یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود: مردم در مسیر انقلابند، ماشاالله آقایان به فکر بخور بخورند، علی برکت‌الله. برخی دیگر از دست‌نوشته‌ها که حاوی شعار‌های کنایه‌آمیز بود عبارت‌ بودند از: «این منطق رئیسه گرونی که مهم نیست»،  «ای آن‌که تو عامل گرانی تا عید خدا کند که نمانی»، «ملت ما نجیب است وزیر به فکر جیب است»، «ملت شده بدنام، گور پدر برجام».

حسن روحانی دولت خود را در «خط مقدم» مبارزه با «دشمن» دانست و با اشاره تلویحی به مخالفت‌ جناح‌های حکومتی با دولت گفت: «در شرایط جنگ اگر گروهی بخواهد بیرون میدان بایستد و به آن‌هایی که در صف مقدم هستند، طعنه بزند، این برخلاف مروت و وظیفه ملی و شرعی است.»

رئیس جمهوری ایران افزود: «از امروز به بعد شاهد وحدت و اتحاد بیشتر نسبت به یکدیگر، جناح‌ها و گروه‌های مختلف باشیم.»

حسن روحانی ۱۰ بهمن‌ماه جاری، در سخنانی بر سر مزار آیت‌الله خمینی به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ایران، فشارهای کنونی بر جمهوری اسلامی را در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه دانسته و گفته بود مشکلات کشور به‌طور عمده به‌دلیل فشارهای آمریکاست و نباید دولت و نظام را در این زمینه مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیاوش

    تا کی؟! چهل سال در شرایط جنگی ما را نگه داشتید و همچنان با هزینه مردم دارید به امریکا و اسرائیل اعلام جنگ میدهید ، سرمایه های مردم را در این زاه هزینه و غارت می کنید . میدانیم شما برای ماندن نیاز به وضعیت و فضای جنگی دارید، ولی ملت چرا باید فدای شما و حکومت سراسر فساد شما شود؟