ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادخواست سازمان عفو بین‌الملل برای آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان همچنان بدون دسترسی به وکیل در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به سر می‌برند و در معرض شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها هستند. دادخواست عفو بین‌الملل را برای درخواست آزادی این دو فعال صنفی و مدنی امضا کنید.

این متن برای ابراز نگرانی شدید از وضعیت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، فعالان حقوق کارگران نوشته شده است که در بازداشت به سر می‌برند.

آنها روز ۳۰ دی/ ۲۰ ژانویه از سوی عوامل وزارت اطلاعات در اهواز در استان خوزستان، همراه با خشونت‌ شدید بازداشت شدند. دستگیری دوباره بخشی و قلیان انتقام‌جویی آشکار از آنان به دلیل افشاگری‌هایشان در مورد شکنجه شدنشان در طول بازداشت در ماه‌های نوامبر و دسامبر/ آبان و آذر است.

اسماعیل بخشی، کارگر نیشکر هفت‌تپه و سپیده قلیان، فعال مدنی

آنان همچنان بدون دسترسی به وکیل، در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به سر می‌برند و در معرض شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها هستند.

خواسته‌های امضاکنندگان این متن از این قرارند:

– اسماعیل بخشی و سپیده قلیان بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد شوند، چرا که آنان زندانی عقیدتی هستند و تنها به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و آزادی اعتراض و برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز دستگیر شده‌اند.

– تا زمان آزاد شدنشان، در مقابل شکنجه و سایر بد رفتاری‌ها محافظت شوند.

– ادعاهای آنان درباره شکنجه شدنشان مورد بررسی دقیق قرار گرفته و کسانی که مسئول بوده‌اند، به دادگاه احضار و عادلانه محاکمه شوند.

– حقوق کارگران برای تشکیل دادن یا پیوستن به اتحادیه‌های آزاد و مستقل کارگری، مطابق با تعهدات ایران در میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تضمین شود.

– کنوانسیون‌های سازمان بین‌المللی کار درباره آزادی تشکل و حمایت از حق سازماندهی (۱۹۴۸) و حق سازماندهی و قدرت چانه‌زنی جمعی (۱۹۴۹) سریع و بدون پیش‌شرط تصویب شوند.

با احترام

  • برای امضای دادخواست عفو بین‌الملل برای اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به اینجا بروید.

لینک این مطلب در سایت دادخواست

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.