ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای دموکراتیک سوریه دو شهرک در شرق فرات را آزاد کردند

شجلة و بغوز در مرز سوریه با عراق از بقایای داعش پاکسازی شد. صدها نفر تسلیم شدند. در بین آن‌ها زنان و کودکان داعشی با تابعیت بریتانیا، فرانسه و کانادا.

نیروهای دموکراتیک سوریه «اس دی اف» با حمایت ارتش آمریکا موفق شدند دو شهرک شجلة و بغوز در شرق فرات در مرز سوریه با عراق را از کنترل بقایای ستیزه‌جویان داعش خارج کنند. صدها نفر به اسارت درآمده‌اند. از جمله زنان داعشی و کودکان آن‌ها که اغلب دارای تابعیت فرانسه، کانادا و بریتانیا هستند.

۱۲ فوریه ۲۰۱۹: نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق فرات (عکس: نمایی از ویدیوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه)

ائتلاف نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه و آمریکا پنجشنبه ۱۴ فوریه/ ۲۵ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سرانجام پس از ۵ روز که از عملیات این نیروها علیه بقایای داعش در شرق فرات می‌گذرد، دو شهرک شجله و بغوز از بقایای داعش پاکسازی شد. عده‌ای از ستیزه‌جویان که با لباس مبدل در میان ساکنان این شهرک‌ها مخفی شده بودند یا قصد فرار داشتند نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس شیاگر احمد، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که همه ستیزه‌جویان داعش در این دو شهرک تسلیم شده‌اند. به گفته احمد بیشتر ستیزه‌جویان یا عراقی‌اند و یا از اروپایی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند. ۲۰ هزار نفر از ساکنان غیر نظامی شهرک‌‌های بغوز و شجلة خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند و با این‌حال همچنان زنان و کودکان زیادی در این شهرک‌ها زندگی می‌کنند. با تصرف بغوز و روستاهای اطراف آن باقی‌مانده خاک سوریه هم از ستیزه‌جویان داعش پاکسازی می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ با اعلام پیروزی بر داعش، دستور خروج ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی از خاک سوریه را صادر کرد. اما خروج نظامیان آمریکا به بعد از پیروزی بر بقایای داعش در خاک سوریه موکول شد. ابتدا قرار بود ارتش ترکیه این وظیفه را به عهده گیرد اما ایالات متحده آمریکا موافقت نکرد.

مصطفی بالی، یکی دیگر از سخنگویان نیروهای دموکراتیک سوریه گفته است که شامگاه گذشته صدها تن از زنان و کودکان ستیزه‌جویان داعش خود را تسلیم کردند. برخی از زنان در اثر اصابت گلوله مجروح شده بودند:

«آن‌ها چاره دیگری هم نداشتند. یا می‌بایست تسلیم می‌شدند یا می‌مردند.»

بسیاری از این زنان تابعیت فرانسه، بریتانیا و کانادا را دارند. آن‌ها در اردوگاهی در شرق سوریه اسکان داده شدند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که آب و غذای کافی در این اردوگاه وجود ندارد. برخی از زنان نیز باردارند.

همزمان با این تحولات رئیسان جمهوری روسیه، ایران و ترکیه برای گفت‌وگو درباره استان ادلب در شمال سوریه در شهر سوچی روسیه گفت‌وگوهای سه‌جانبه‌ای را آغاز کرده‌اند. ترکیه از شورشیان ادلب حمایت می‌کند، روسیه و ایران اما خواهان پاکسازی این مناطق از شورشیان مسلح مخالف اسد شده‌اند. در روزهای گذشته شورشیان مسلح طرفدار القاعده آتش‌بس در ادلب را نقض کرده‌اند.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.