ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تقریباً یک پنجم کودکان جهان در مناطق جنگی رشد می‌کنند

سازمان «نجات کودکان» در گزارش تازه خود گفته است که در سال ۲۰۱۷ در مناطق جنگی و پرتنش جهان ۴۲۰ میلیون کودک زندگی کرده‌اند.

براساس گزارش تازه سازمان «نجات کودکان» حدود یک پنجم جمعیت کودکان جهان در مناطق جنگی و پرتنش زندگی می‌کنند.

دو کودک یمنی در میان آوار جنگ ـ عکس از آرشیو

سازمان «نجات کودکان» در گزارش خود آورده است ۴۲۰ میلیون کودک در سال ۲۰۱۷ در چنین مناطقی زندگی کرده‌اند.

بنا به این گزارش، ۱۰ کشور خطرناک برای کودکان عبارتند از: افغانستان، یمن، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، عراق، نیجریه، سومالی و مالی. در این کشورها از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، دست‌کم ۵۵۰ هزار نوزاد به‌دلیل جنگ و درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

اغلب این نوزادان بر اثر گرسنگی، زیرساخت‌های ویران‌شده، عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی و یا جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه مُرده‌اند.

سوزانا کروگر، مدیرعامل سازمان «نجات کودکان» در آلمان می‌گوید: «رنج کودکان در جنگ‌ها وحشتناکتر می‌شود. ما شگفت‌زده‌ایم که بشریت در قرن بیست‌ویکم به ساده‌ترین استانداردهای اخلاقی پشت می‌کند.»

به‌گفته کروگر کودکان و غیرنظامیان هرگز نباید هدف حملات قرار بگیرند با این حال هر روز کودکان هدف شلیک گلوله قرار می‌گیرند.

او می‌گوید: «جنایات جنگی، از جمله استفاده از سلاح‌های شیمیایی، به‌کارگیری اجباری کودکان در جنگ و تجاوز، امری روزمره‌ است و جهان تماشا می‌کند.»

بر اساس آمار سازمان ملل از ماه ژانویه تا ماه سپتامبر ۲۰۱۸ تنها در سوریه مرگ ۸۷۰ کودک ثبت شده است. این تعداد، بالاترین شمار کودکان قربانی در ۹ ماهه نخست یک سال، از آغاز جنگ تاکنون در سوریه است.

در افغانستان نیز در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ حدود ۵ هزار کودک و نوجوان کشته یا زخمی شده‌اند و این تعداد به میزان شمار کودکان قربانی در تمام طول سال ۲۰۱۷ است. در افغانستان ۸۹ درصد قربانیان غیرنظامیِ انفجار مین‌ها و بمب‌های عمل‌نکرده را کودکان تشکیل می‌دهند.

آمار صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نشان می‌دهند که در حملات هوایی به یمن دست‌کم یک هزار و ۴۲۷ کودک کشته یا زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.