ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران به ۱۲ رسانه خارجی "تذکر داد"

<p>محمدجواد آقاجری، معاون خبرگزاری&zwnj;ها و رسانه&zwnj;های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفت: &quot;در سال گذشته (۱۳۹۰) به ۱۲ رسانه&zwnj; خارجی که مقررات را رعايت نکرده بودند، تذکر داديم.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>آقاجری روز چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ به خبرگزاری فارس گفت: &quot;رسانه&zwnj;هايی که نام خليج فارس را به صورت کامل در اخبارشان ذکر نکرده&zwnj;اند، تذکر دريافت کردند.&quot;</p> <p>به گفته اين مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری فرانسه از جمله رسانه&zwnj;هايی بوده که تذکر دريافت کرده است. نام دیگر رسانه&zwnj;هایی که تذکر گرفته&zwnj;اند، اعلام نشده است.</p> <blockquote> <p>محمدجواد آقاجری: رسانه&zwnj;هايی که نام خليج فارس را به صورت کامل در اخبارشان ذکر نکرده&zwnj;اند، تذکر دريافت کردند</p> </blockquote> <p>وی افزود: &quot;ما علاقه نداريم به رسانه&zwnj;های خارجی که مجوز و تهسيلات ارائه می&zwnj;دهيم مشکلی پيش بيايد، اما متأسف می&zwnj;شويم از اينکه بعضی از نماينده&zwnj;ها رسانه&zwnj;های خارجی قوانين و مقررات را رعايت نمی&zwnj;کنند و متاسف می&zwnj;شويم از اينکه اين نمايندگی&zwnj;ها به دروغ پردازی می&zwnj;پردازند.&quot;</p> <p>آقاجری درباره وضعيت فعاليت خبرگزاری رويترز در ايران گفت: &quot;به اين دليل فعاليت اين خبرگزاری در ايران به تعليق درآمده که چندی پيش در گزارشی تيتری از زنان نينجاکار زده بود که در اين راستا بانوان نينجا کار از اين شبکه به دادگاه شکايت کردند.&quot;</p> <p>اين گزارش رويترز که فروردين ۹۱ منتشر شد، دولت ايران را به &quot;آموزش آدم&lrm;کش&lrm;ها&quot; متهم کرده بود.</p> <p>پس از انتشار اين گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران ۱۴ فروردين فعاليت خبرگزاری رويترز را در تهران به دليل تيتر &quot;جعلی&quot; اين گزارش متوقف کرد.</p> <p>وی افزود: &quot;رويترز به اشتباه خود اعتراف کرده اما تاکنون کسی به صورت مکتوب از ما عذر خواهی نکرده است، همچنين در پی اين شکايت از سوی زنان نينجا کار ايران، نماينده رويترز يک جلسه در دادگاه برای ارائه توضيحات حاضر شد و در حال حاضر هم با زنان نينجاکار در حال مذاکره هستند و احتمال دارد جلسه دومی هم برگزار شود.&quot;</p> <p>نخستين جلسه رسيدگی به شکايت زنان رزمی&zwnj;کار ايرانی (نينجاکار) از پريسا حافظی، رئيس دفتر رويترز در ايران، اوايل ارديبهشت سال جاری خورشيدی برگزار شد.</p> <p>&nbsp;</p>

محمدجواد آقاجری، معاون خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفت: "در سال گذشته (۱۳۹۰) به ۱۲ رسانه‌ خارجی که مقررات را رعايت نکرده بودند، تذکر داديم."

آقاجری روز چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ به خبرگزاری فارس گفت: "رسانه‌هايی که نام خليج فارس را به صورت کامل در اخبارشان ذکر نکرده‌اند، تذکر دريافت کردند."

به گفته اين مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری فرانسه از جمله رسانه‌هايی بوده که تذکر دريافت کرده است. نام دیگر رسانه‌هایی که تذکر گرفته‌اند، اعلام نشده است.

محمدجواد آقاجری: رسانه‌هايی که نام خليج فارس را به صورت کامل در اخبارشان ذکر نکرده‌اند، تذکر دريافت کردند

وی افزود: "ما علاقه نداريم به رسانه‌های خارجی که مجوز و تهسيلات ارائه می‌دهيم مشکلی پيش بيايد، اما متأسف می‌شويم از اينکه بعضی از نماينده‌ها رسانه‌های خارجی قوانين و مقررات را رعايت نمی‌کنند و متاسف می‌شويم از اينکه اين نمايندگی‌ها به دروغ پردازی می‌پردازند."

آقاجری درباره وضعيت فعاليت خبرگزاری رويترز در ايران گفت: "به اين دليل فعاليت اين خبرگزاری در ايران به تعليق درآمده که چندی پيش در گزارشی تيتری از زنان نينجاکار زده بود که در اين راستا بانوان نينجا کار از اين شبکه به دادگاه شکايت کردند."

اين گزارش رويترز که فروردين ۹۱ منتشر شد، دولت ايران را به "آموزش آدم‎کش‎ها" متهم کرده بود.

پس از انتشار اين گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران ۱۴ فروردين فعاليت خبرگزاری رويترز را در تهران به دليل تيتر "جعلی" اين گزارش متوقف کرد.

وی افزود: "رويترز به اشتباه خود اعتراف کرده اما تاکنون کسی به صورت مکتوب از ما عذر خواهی نکرده است، همچنين در پی اين شکايت از سوی زنان نينجا کار ايران، نماينده رويترز يک جلسه در دادگاه برای ارائه توضيحات حاضر شد و در حال حاضر هم با زنان نينجاکار در حال مذاکره هستند و احتمال دارد جلسه دومی هم برگزار شود."

نخستين جلسه رسيدگی به شکايت زنان رزمی‌کار ايرانی (نينجاکار) از پريسا حافظی، رئيس دفتر رويترز در ايران، اوايل ارديبهشت سال جاری خورشيدی برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.