Share

محمدجواد آقاجری، معاون خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: "در سال گذشته (۱۳۹۰) به ۱۲ رسانه‌ خارجی که مقررات را رعایت نکرده بودند، تذکر دادیم."

 

آقاجری روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ به خبرگزاری فارس گفت: "رسانه‌هایی که نام خلیج فارس را به صورت کامل در اخبارشان ذکر نکرده‌اند، تذکر دریافت کردند."

به گفته این مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری فرانسه از جمله رسانه‌هایی بوده که تذکر دریافت کرده است. نام دیگر رسانه‌هایی که تذکر گرفته‌اند، اعلام نشده است.

محمدجواد آقاجری: رسانه‌هایی که نام خلیج فارس را به صورت کامل در اخبارشان ذکر نکرده‌اند، تذکر دریافت کردند

وی افزود: "ما علاقه نداریم به رسانه‌های خارجی که مجوز و تهسیلات ارائه می‌دهیم مشکلی پیش بیاید، اما متأسف می‌شویم از اینکه بعضی از نماینده‌ها رسانه‌های خارجی قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند و متاسف می‌شویم از اینکه این نمایندگی‌ها به دروغ پردازی می‌پردازند."

آقاجری درباره وضعیت فعالیت خبرگزاری رویترز در ایران گفت: "به این دلیل فعالیت این خبرگزاری در ایران به تعلیق درآمده که چندی پیش در گزارشی تیتری از زنان نینجاکار زده بود که در این راستا بانوان نینجا کار از این شبکه به دادگاه شکایت کردند."

این گزارش رویترز که فروردین ۹۱ منتشر شد، دولت ایران را به "آموزش آدم‎کش‎ها" متهم کرده بود.

پس از انتشار این گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ۱۴ فروردین فعالیت خبرگزاری رویترز را در تهران به دلیل تیتر "جعلی" این گزارش متوقف کرد.

وی افزود: "رویترز به اشتباه خود اعتراف کرده اما تاکنون کسی به صورت مکتوب از ما عذر خواهی نکرده است، همچنین در پی این شکایت از سوی زنان نینجا کار ایران، نماینده رویترز یک جلسه در دادگاه برای ارائه توضیحات حاضر شد و در حال حاضر هم با زنان نینجاکار در حال مذاکره هستند و احتمال دارد جلسه دومی هم برگزار شود."

نخستین جلسه رسیدگی به شکایت زنان رزمی‌کار ایرانی (نینجاکار) از پریسا حافظی، رئیس دفتر رویترز در ایران، اوایل اردیبهشت سال جاری خورشیدی برگزار شد.

 

Share