ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه: اسماعیل بخشی برای اعتراف علیه خود زیر فشار است

اسماعیل بخشی مدت‌هاست بدون هیچ‌گونه بازجویی‌ای در سلول انفرادی بازداشتگاه امنیتی وزارت اطلاعات در اهواز نگهداری می‌شود.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده است اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه برای نوشتن تکذیبیه در مورد شکنجه و اذیت و آزار روحی و روانی در حین دستگیری و بازداشت، از سوی وزارت اطلاعات زیر فشار است.

اسماعیل بخشی

این سندیکا در بیانیه‌ای که در کانال تلگرام خود منتشر کرده، اعلام کرده است اسماعیل بخشی مدت‌هاست بدون هیچ‌گونه بازجویی‌ای در سلول انفرادی بازداشتگاه امنیتی وزارت اطلاعات در اهواز نگهداری می‌شود.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌گوید تداوم بازداشت اسماعیل بخشی از دو جهت برای مقامات امنیتی سود دارد: یک اینکه نمی‌تواند شکایاتش در مورد ضرب و شتم در حین بازداشت و آزار و اذیت روحی و روانی در دوران بازداشت را پیگیری کند و باقیمانده آثار شکنجه در دوران بازداشت در طی مدت بازداشت دوباره از بین می‌رود.

دوم اینکه با نگه داشتن او در سلول انفرادی بدون هیچ‌گونه بازجویی و اعمال فشارهای روحی و روانی او را برای نوشتن نامه تکذیبیه تحت فشار قرار می‌دهند.

این سندیکای کارگری با طرح این پرسش که «چرا قوه قضاییه به جای رسیدگی به شکایات اسماعیل بخشی بدون هیچ بررسی‌ای بلافاصله وی را بازداشت می‌کند و با طرح شکایت وزیر اطلاعات علیه اسماعیل بخشی، او را دستگیر می‌کند؟»، اعمال فشار بر اسماعیلی بخشی، نماینده کارگران و عضو سندیکای کارگران هفت‌تپه را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط این کارگر زندانی شده است.

اسماعیل بخشی که در اعتراضات صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود، پس از حدود یک ماه با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

او به دلیل عدم موافقت با درخواست خانواده و وکیلش برای ارجاع به پزشکی قانونی و ناامیدی از نتیجه اقدام قانونی، رنج‌نامه‌ای از دوران بازداشت خود منتشر کرد و گفت مأموران او را حین دستگیری و در طول مدت بازداشت، مورد آزار و اذیت بدنی، روحی و روانی قرار داده‌اند.

بخشی همچنین شکایتی علیه مأموران امنیتی مطرح کرد اما در حالی که پیگیری‌های قانونی و پزشکی پرونده یاد شده در حال انجام بود، اول بهمن‌ ماه با فک قرار وثیقه قبلی دوباره بازداشت شد.

هفته گذشته، فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی، گفته بود به موکلش سه اتهام جدید «نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات» ‌تفهیم شده است.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.