ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلوگیری از انجام مراسم عزاداری پوران شریعت‌رضوی، همسر شریعتی در حسینیه ارشاد

احسان شریعتی گفت که مسئولان اجازه ورود عزاداران به مجلس ترحیم پوران شریعت‌رضوی در حسینه ارشاد را نداده‌اند. عزاداران در خیابان بر پیکر مادرش نماز خواندند.

قرار بود مراسم عزاداری پوران شریعت‌رضوی، همسر علی شریعتی در حسینیه ارشاد تهران برگزار شود. مسئولان از این ماجرا جلوگیری کرده‌اند. پسر شریعتی گفت در برابر حسینیه ارشاد بر پیکر مادرش نماز خواهند خواند. فرماندار تهران گفته‌است مجوز صادر شده اما «هماهنگی‌ها» انجام نشده است. کمی بعد محمد علی ابطحی، از معاونان رئیس‌جمهوری در دوران اصلاحات در توئیتی نوشت که عزاداران در خیابان نماز خوانده‌اند.

عزاداران در برابر حسینه ارشاد ــ عکس:‌ توئیتر عماد بهاور

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، احسان شریعتی یکشنبه ۲۸ بهمن در حاشیه مراسم تشییع پیکر پوران شریعت رضوی گفت که مسئولان اجازه ورود عزاداران به حسینه ارشاد را نداده‌اند. او هشدار داد که عزاداران در خیابان بر پیکر مادرش نماز خواهند گزارد:

«امروز در چهلمین سالگرد انقلاب در این مکان نمادین جمع شدیم تا پیکر مادرمان پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریغتی معلم انقلاب مردم را تشییع کنیم. اینجا پایگاه آن جهان‌بینی بود که امروز بیش از ایران در سایر کشورها گوش شنوا دارد و اینجا و این ساختمان برای ما یک نماد است والا ساختمان هیچ ارزشی برای تفکر شریعتی ندارد. خودش [علی شریعتی] می‌گوید ارشاد ساختمان نیست و یک جنبش است. اگر اینجا را انتخاب کردیم و امروز می‌گویند حق ورود ندارید شرم بر ما. ما امروز اینجا آمده‌ایم تا نیمه دیگر شریعتی را تشییع کنیم. پیکر او خواهد آمد و ما همین جا در خیابان شریعتی برای او نماز خواهیم خواند.»

او گفته است که «در کنار ساختمان نهضت را نگه داشته‌ایم».

کمی بعد محمدعلی ابطحی رئیس دفتر خاتمی در دوران اصلاحات در توئیتی نوشت که «کنار همان خیابان "شریعتی" ایستادیم و نماز خواندیم».

علی شریعتی را یکی از مهم‌ترین عاملان تأثیرگذار در گره‌زدن اسلام و سیاست و مبارزه با امپریالیسم در سال‌های منتهی به انقلاب ایران می‌دانند. او شماری از مهم‌ترین سخنرانی‌هایش را در حسینیه ارشاد انجام داد.

ویدئوهایی در شبکه اجتماعی از تجمع عزاداران در برابر حسینه ارشاد منتشر شده است:

در واکنش به رویدادهای پیش‌آمده، عیسی فرهادی فرماندار تهران به خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که مجوز این عزاداری صادر شده بود. به ادعای فرهادی،

«مجوز تشییع پیکر پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی از حسینیه ارشاد صادر شده بود و نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته است. برگزاری مراسم در حسینیه، بازشدن درها و سایر امور نیازمند هماهنگی با هیات امنای آن بود که باید از طرف متولیان مراسم یا خانواده متوفی انجام می شد اما ظاهرا این اقدامات انجام نشده است»

پوران شریعت رضوی نویسنده و صاحب دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه سوربون فرانسه بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.