ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارز مسافرتی بار دیگر گران شد

قیمت ارز مسافرتی با افزایش نسبت به روزهای گذشته، به حدود ۱۴ هزار و ۱۳۰ تومان رسیده است. اما ارز مسافرتی کافی به این قیمت نیز در بازار وجود ندارد.

ارز مسافرتی نسبت به روز گذشته گران‌تر شد. همزمان با افزایش قیمیت، میزان عرضه این ارز نیز کافی نیست و مسافران زیادی ارز خود را به قیمت بازار آزاد می‌خرند.

مسافرات تنها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ یورو ارز برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع دریافت کنند

به گزارش وب‌سایت خبری «خبر آنلاین»، قیمت ارز مسافرتی با افزایش نسبت به روزهای گذشته، به حدود ۱۴ هزار و ۱۳۰ تومان رسیده است.

شعبه‌های منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند. قیمت این ارز به طور روزانه ۱۱ صبح از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

با تصویب بسته جدید سیاست ارزی، از شهریور سال جاری مقرر شد که تامین ارز مسافرتی در صرافی‌ها انجام شود و مسافران با ارائه مدارک سفر تنها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ یورو ارز برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع دریافت کنند؛ یک‌هزار دلار نیز سقف ارز مسافرتی برای سفر به دیگر کشورهاست. دلار به مسافران عرضه نمی‌شود.

اما همین موضوع نیز عملی نشده است. خبرآنلاین می‌نویسد:

«تجربه هفته های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می توانند ارز بفروشند.»

بانک مرکزی فروش ارز مسافرتی به قیمت بازار آزاد را آزاد اعلام کرده است. بانک‌ها بر اساس بخشنامه بانک مرکزی می‌توانند ارزی را که در اختیار دارند، به عنوان ارز مسافرتی به قیمت بازار آزاد به مسافران دارای مدرک بفروشند.

افزایش عوارض خروجی از ایران، دشواری دریافت ویزا، لغو پرواز برخی شرکت‌های خارجی و رشد قیمت ارزهای خارجی از دیگر مشکلات مسافران ایرانی است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.