ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی ترکیه بیش از ۳۵۰۰ تن را در عملیاتی سرتاسری بازداشت کردند

بیش از ۵۸ هزار مأمور پلیس، ژاندارمری و گارد ساحلی ترکیه عملیات سرتاسری «امنیت و صلح» را در بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نقطه این کشور اجرا کردند. اشاره دقیقی به هدف اصلی عملیات نشده‌است.

هزاران نیروهای امنیتی ترکیه بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن را در عملیاتی سرتاسری در کل این کشور بازداشت کردند. اشاره دقیقی به هدف اصلی عملیات نشده است.

بیش از ۵۸ هزار مأمور و ۲۳۵ سگ پلیس در عملیات شنبه حضور داشتند ــ عکس از آرشیو

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «حریت»، وزارت کشور ترکیه یکشنبه ۱۷ فوریه / ۲۸ بهمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پلیس، ژاندارمری و گارد ساحلی ترکیه عملیاتی سرتاسری با نام «امنیت و صلح» را در بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نقطه این کشور اجرا کردند.

طی این عملیات که با حضور بیش از ۵۸ هزار مأمور و ۲۳۵ سگ پلیس شنبه ۱۶ فوریه انجام شده است،‌ دست‌کم سه هزار و ۶۷۳ تن بازداشت شده‌اند.

در این عملیات دست‌کم ۱۸ هزار و ۶۰۰ دفتر کار دولتی و حدود ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ خودرو تحت بازرسی قرار گرفته‌اند. ۱۳ محل کار بسته شدند، بیش از ۲۲۰ خودروی مفقوده کشف شد و ۹۴۴ خودروی دیگر از تردد منع شدند.

بازارهای خرید،‌ مراکز تفریحی، نمایشگاه‌های هنری، محیط‌های اطراف ساختمان‌های عمومی، بولوارها و خیابان‌ها،‌ بندرگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و ورودی‌های پایانه‌های مسافری از جمله نقاطی بودند که نیروهای امنیتی ترکیه به بازرسی آنها پرداختند.

این بیانیه اتهام دستگیرشدگان را ذکر نمی‌کند. هدف اصلی کارزار «امنیت و صلح» نیز مشخص نیست اگرچه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته از دلایل آن ذکر می‌شود. وزارت کشور ترکیه اعلام کرده است که طی این عملیات، ۹۴ فرد مفقود از جمله چهار کودک را یافته‌اند.

همچنین دست‌کم چهار مظنون به همکاری با گروه «دولت اسلامی» (داعش) که در فهرست اینترپل قرار داشتند، شنبه شب بازداشت شدند.

دادستانی آنکارا سه‌شنبه ۲۳ بهمن / ۱۲ فوریه نیز دستور بازداشت یک هزار و ۱۱۲ تن را صادر کرده بود. عملیات بازداشت در همین روز آغاز شد و دست‌کم ۷۲۹ تن در مناطق مختلف ترکیه به اتهام همدستی در کودتای ژوئیه ۲۰۱۶ بازداشت شدند.

پس از کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶، دولت رجب طیب اردوغان به دلیل سرکوب، بازداشت و تصفیه گسترده منتقدان هدف انتقاد نهادهای حقوق بشری، سازمان ملل و کشورهای اروپایی قرار دارد.

در حال حاضر بیش از ۷۷ هزار نفر در ترکیه در جریان محاکمه به‌سر می‌برند، در حالی که پس از کودتا ۱۵۰ هزار نفر از کارمندان دولت، پرسنل نظامی و دیگر افراد از کار خود یا اخراج شده و یا معلق شده‌اند. عملیات گسترده علیه مظنونان همچنان ادامه دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فردوس

    برخورد اردوغان با هم میهنانش خاطره رفتار هیتلر با یهودیان را در سالهای جنک دوم جهانی در خاطره ها زنده کرده . دشمن دانستن منتقدان توسط اردوغان حتی آش را شورتر از برخورد هیتلر با یهودیان کرده است.