ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه پاسداران: عاملان حمله جاده خاش ـ زاهدان دستگیر شدند

روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای گفت که قرارگاه قدس خانه‌های تیمی عوامل حمله اخیر در سیستان و بلوچستان را در سراوان و خاش متلاشی و آن‌ها را دستگیر کرده است.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای از متلاشی کردن خانه‌های تیمی افرادی که در حمله اخیر در سیستان و بلوچستان دست داشتند خبر داد و گفت آن‌ها را دستگیر کرده است.

Iran Sepah
عکس از آرشیو

روابط عمومی کل سپاه پاسداران دوشنبه ۲۹ بهمن در اطلاعیه‌ای بدون آن‌که نامی از گروه جیش‌العدل ببرد، اعلام کرد که قرارگاه قدس این نیرو، شب گذشته طی عملیاتی «چندین خانه تیمی در سراوان و خاش» را که برخی عوامل حمله اخیر به جاده خاش ـ زاهدان در آن مستقر بودند، شناسایی، متلاشی و افراد ساکن این خانه‌ها را دستگیر کرده است.

بر اساس این اطلاعیه نیروهای وزارت اطلاعات نیز در عملیات شناسایی شرکت داشتند.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شامگاه ۲۴ بهمن از حمله انتحاری جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل شیفت سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داد. در این حمله تروریستی دست‌کم ۲۷ نفر از پرسنل سپاه کشته و ۲۰ نفر هم مجروح شدند.

در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه آمده است:

«سه تن از تروریست‌ها دستگیر و ۱۵۰ کیلوگرم مواد آماده انفجار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف گردید.»

در این اطلاعیه گفته‌شده که افراد دستگیر شده همان کسانی بودند که «خودروی انتحاری عامل جنایت تروریستی اخیر در جاده خاش- زاهدان را تهیه، هدایت و پشتیبانی کرده‌اند».

صبح دوشنبه، پیش از انتشار اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچون دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی کشورهای خارجی، پاکستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در حمله اخیر گروه جیش‌العدل به نیروهای سپاه دخیل دانست. باقری اعلام کرد که ارتش ایران اطلاعات ‌‌مراکز آموزشی مخفی و نیمه‌مخفی جیبش‌العدل ‌‌را در اختیار مقامات پاکستانی ‌قرار داده است.

ایران از پاکستان توقع دارد که نیروهای مرزبانی بیشتری در مرز مشترک مستقر کند. باقری تهدید کرد که چنان‌چه اقدامات پاکستان ثمر ندهد، نیروهای نظامی ایران خود مستقل از پاکستان وارد عمل می‌شوند.

شنبه گذشته، یکشنبه ۲۸ بهمن نیز محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران رسماً اعلام کرد که چنان‌چه شورای امنیت ملی مجوز لازم را صادر کند، نیروهای سپاه وارد خاک پاکستان می‌شوند.

در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تأکید شده است که ایران انتظار دارد نابودی کامل هسته مرکزی تروریست‌ها با همکاری دولت و ارتش پاکستان به سرعت محقق گردد.

روز یکشنبه در پی بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و پاکستان، وزارت خارجه ایران سفیر پاکستان را برای پاسخگویی احضار کرد و پاکستان هم همزمان هیأتی را برای بررسی حادثه تروریستی حمله به اتوبوس پرسنل مرزبانی سپاه در جاده خاش – زاهدان به ایران اعزام کرد.

همزمان با افزایش تنش‌ها با پاکستان، گروهی از هکر‌های ایرانی وابسته به سپاه به نام  Bax026 به چندین سایت دولتی پاکستان حمله کردند و با قراردادن لوگوی سپاه در صفحات این‌سایت‌ها نوشتند: ‌ «ما انتقام می‌گیریم».

روز گذشته محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات پاکستانی وارد این کشور شد. قراردادهایی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار بین عربستان و پاکستان منعقد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.